חדשות בארץ

פרופ' עוזי רבי מפתיע: זה האויב הכי גדול של איראן

פרופ' עוזי רבי חושף את הסיכונים שהמשטר האיראני לא יכול להתעלם מהם, ומסביר מה השיקולים של המשטר למיתון המתקפה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, העניק הבוקר (חמישי) ראיון ל-103FM, והסביר מה השיקול שיגרום לאיראן למתן את הנקמה המתוכננת.  

לדבריו, איראן לא מעוניינת במלחמה כוללת. "מלחמה כוללת שבה יש בסופו של דבר בוקה ומבולקה יכולה לייצר להם בעיות קשות מאוד עם כלכלה מקרטעת שיכולה לקרוס, ומהווה איום גדול על השלטון עצמו", אמר רבי והדגיש: "חשוב לזכור - במשטרים כאלה, עריצים ודיקטטוריים, העם הוא אויב פוטנציאלי. כל מהומה מהסוג הזה נתפסת מעיני השלטון כמשהו שעלול לקומם את העם הממורמר בלאו הכי". 

עוד הוסיף רבי כי איראן נמצאת במסלול של הורדת ציפיות: "ככל שעוברים הימים נוצר הרושם שאיראן מקבלת הרבה מאוד מחשבות שניות בעיקר בגלל הבילד אפ האמריקני במזרח התיכון. כרגע איראן אפילו מוצאת בנושא המו"מ בדוחא סיכוי שדרכו תרוויח יותר בזמן בזה שהיא כאילו מתנה או משהה את התגובה". 

לגבי מתקפת הסייבר על הבנקים באיראן, הבהיר רבי כי "נושא הסייבר הוא סוג של איתות, של מה יכול לקרות אם. מדובר במדינה שיש בה הפסקות חשמל, אנחנו מדברים על בעיות מים, על צרכים בסיסיים. במידה ותיעשה מתקפה על אזורי הנפט, יכולה להיות מכה שממנה אי אפשר לקום כלכלית שם. זה שלטון מאוד פרגמטי ואכזרי. אפשר להביא את המשטר לסופו בצורה מאוד סיזיפית, זה היה יותר חשוב מלרוץ אחרי הגרעין. האיראנים מאוד נכלוליים ומתוחכמים". 

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:מתקפת סייברפרופ' עוזי רביאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה