חדשות בארץ

הבית הלבן: "השיחות בדוחא מתקדמות, צומצמו פערים"

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, עדכן כי השיחות יימשכו גם מחר ונעשים מאמצים לגבש הסכם. החמאס מתעקש: "לסגת מהרצועה". גורמים בישראל: "לא יוצאים מציר פילדלפי"

ראשי השב"כ והמוסד, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ראשי השב"כ והמוסד, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

המשלחת הישראלית למשא ומתן מול חמאס, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, נפגשה אחר הצהריים (חמישי) עם נציגי המתווכות בניסיון לגבש הסכם שיוביל להפסקת אש בעזה ושחרור החטופים הישראליים.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס למשא ומתן בתדרוך לכתבים: "השיחות בדוחא מתקדמות. הפסגה היא צעד חשוב וצמצמנו כמה פערים. מתמקדים ביישום ההסכם".

לדבריו, "יש עוד הרבה עבודה בגלל מורכבות הפרטים. לא צריך לצפות שהשיחות יסתיימו היום והן יימשכו גם מחר. היום זו התחלה מבטיחה. הפערים הם בביצוע של העסקה, המסגרת מקובלת באופן כללי".

בפגישה עם ברנע ועם ראש השב"כ רונן בר השתתפו עבאס כאמל, ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני, ראש ממשלת קטאר וויליאם ברנס, ראש ה-CIA. חמאס לא משתתף בשיחות, אך נציגיו נמצאים בדוחא.

דובר הלשכה המדינית של חמאס, סמי אבו זהרי, אמר לפני תחילת השיחות כי "אנחנו מחויבים לתהליך המשא ומתן וקוראים למתווכות ללחוץ על ישראל להסכים להצעה שכוללת את הפסקת המלחמה ונסיגת כל הכוחות מהרצועה".

כזכור, הנקודות העיקריות במחלוקת הן דרישת חמאס לנסיגה כבר בשלב הראשון כולל מציר פילדלפי. ישראל מוכנה לנסיגה חלקית, אך לא מהציר המפריד את רפיח ממצרים. כמו כן, חמאס דורש לקבוע מי האסירים הכבדים ישוחררו בשלב הראשון שלה עסקה, ולכך ישראל מתנגדת. הנקודה הנוספת היא נושא הבידוק של השבים מדרום הרצועה לצפונה - ישראל מתעקשת על בידוק בציר נצרים, בעוד חמאס מתנגדים.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:הבית הלבןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה