חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אנחנו במוכנות שיא. אין שינוי בהנחיות לעורף"

תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה, במסגרתה הבהיר כי הצבא ממתין להנחיות הדרג המדיני לגבי המשך הפעילות. דובר הבית הלבן: "ההערכה היא כי חיזבאללה ואיראן לא יתקפו, אך נסייע לישראל"

דובר צה"ל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)דובר צה"ל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הערב (חמישי) הצהרה קצרה לתקשורת. לדבריו, "במהלך השבוע האחרון שיפרנו והעלינו את המוכנות וההיערכות שלנו. אנחנו ממשיכים במאמצי האיסוף והתקיפה בשמי לבנון, ובכלל הזירות - כל הזמן. צה"ל ערוך ומוכן, סביב השעון, בהגנה והתקפה לכל שיידרש. ממתינים להנחיות מהדרג המדיני".

הגרי הוסיף כי "בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. אם יהיה שינוי נעדכן באופן מיידי, אנחנו נמצאים עם היד על הדופק כל הזמן. הדריכות והערנות של הציבור חשובים".

במהלך ההצהרה חשף הגרי כי "למעלה מ-17,000 מחבלים חוסלו ברצועת עזה". באשר לטרור הפסיכולוגי שמפעיל חמאס, אמר: "בימים האחרונים ארגון הטרור הפיץ הודעות מניפולטיביות אודות החטופים, כחלק מניסיונותיו להפעיל טרור פסיכולוגי, זאת בכדי לזרוע פחד ואימה בקרב הציבור. מטרת המלחמה להשבת 115 החטופות והחטופים עומדת לנגד עינינו כל הזמן. אנחנו פועלים עם כלל ארגוני הביטחון, גם בשעה זו, בכל המאמצים, על מנת לייצר את התנאים להשבתם מוקדם ככל הניתן".

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר היום בראיון ל-CNN כי "המידע שבידינו מראה כי איראן לא זזה מכוונתה לתקוף את ישראל, כולל דרך שלוחיה. ארה"ב צופה במתרחש מקרוב ומוכנה, בתקווה שהמצב לא יגיע למחוזות הללו. עם זאת, לא בטוח שתהיה מתקפה איראנית. אנחנו גם לא מזהים סימנים לכך שחיזבאללה רוצה להצטרף ולפתוח במלחמה נוספת. זה לא אומר שאין איום מהם, כמובן שיש, ואנחנו עוקבים מקרוב".

לדבריו של קירבי, בארה"ב העבירו מסרים לאיראן: "אנחנו לא רוצים לראות הסלמה, רוצים למנוע את התוצאה של התקפה איראנית. עשינו צעדים שיבטיחו שאנחנו מוכנים להגן על עצמנו ועל ישראל ואנחנו בוחנים אותם. הרטוריקה שיוצאת מאיראן אגרסיבית, אנחנו לוקחים את זה ברצינות. כפי שאמרתי לפני כמה ימים, היה לנו מידע שההתקפה יכולה לבוא אזהרה ובימים הקרובים, אבל אני לא יכול להגיד בוודאות איך זה ייראה ומתי יקרה. אם איראן תרצה היא יכולה לתקוף במהירות, אבל אנחנו מנסים למנוע את התוצאה. יש דיפלומטיה אינטנסיבית כדי למנוע מהמצב להסלים".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:האיום האיראניתא"ל דניאל הגרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה