חדשות בארץ

השיחות בדוחא: "חמאס לא מוכן לעוד ויתורים", אופטימיות זהירה אצל המתווכות

המשלחת הישראלית נותרה הלילה בדוחא וקיימה היום שיחה נוספת עם נציגי המתווכת. נציג חמאס בקטאר קיבל עדכונים שוטפים ובימים הקרובים נדע אם הצדדים הגיעו להסכמות

מיצג למען החטופים ביער ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיצג למען החטופים ביער ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

המשלחת הישראלית שהמריאה אתמול לדוחא בירת קטאר, לדון בעסקה לשחרור חטופים, נותרה הלילה בקטאר וקיימה היום (שישי) פגישה נוספת עם נציגי המתווכת. תוכן השיחה הועבר לאנשי הלשכה המדינית של חמאס בקטאר, בראשות סגן ראש הלשכה, חליל אל-חיה.

המשלחת הישראלית כוללת את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, מתאם השבויים והנעדרים מטעם צה"ל, האלוף במיל' ניצן אלון ואופיר פלק, יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסיום הפגישה פרסמו המתווכות הודעה לפיה הוצגה הצעה לשני הצדדים וניתן זמן של מספר ימים להשיב עליה. לדברי המתווכות, ההצעה יכולה להביא לסיום מצב המלחמה ולשחרור החטופים. בין היתר נכתב בהצהרה: "הצעה זו מתבססת על נקודות ההסכמה שהושגו בשבוע האחרון, וממלאת את הפערים הנותרים באופן המאפשר יישום מהיר של ההסכם. הצוותים הטכניים ימשיכו לעבוד במהלך הימים הקרובים על פרטי היישום, לרבות הסדרים ליישום החלקים ההומניטריים המקיפים של ההסכם, בנוסף לחלקים הקשורים לבני ערובה ולעצורים".

התקשורת הערבית דיווחה כי החמאס טוען שההצעה שהונחה על השלוחן אינה תואמת את ההצעה שהוגשה לו בתחילת חודש יולי.

על פי דיווח בחדשות 12, השיחות שהחלו אתמול עוסקות בשישה נושאים שבמחלוקת, בהם דרישת ישראל לקבל מראש רשימה של 33 חטופים חיים, לשמור על שליטת צה"ל בציר פילדלפי, מסדרון נצרים ורפיח ובידוק החוזרים לצפון הרצועה. ישראל דורשת גם זכות וטו על רשימת האסירים הפלסטיניים שישוחררו בעסקה.

החמאס מתנגד לשליטה של צה"ל בצירים או במעבר רפיח, החל מהשלב הראשון, דורש שחרור של לפחות 50 אסירים פלסטיניים על כל חטוף, בשלב הראשון של העסקה, וזכות לקבוע מי ישוחרר, כולל אסירים "בכירים". כמו כן הוא דורש נסיגה מלאה מהרצועה בשלב השני של העסקה, שאמור לכלול שחרור יתר החטופים שבחיים.

רשת PBS האמריקנית דיווחה כי "הצדדים מתבצרים והשיחות קשות. חמאס טוען כי עשה ויתורים, ולא מוכן לעשות עוד". ברשת "סקיי ניוז" בערבית צוטטו מקורות ישראלים שאמרו כי "הושגה התקדמות לפחות בנושא מרכזי אחד - ציר נצרים". אמש ציין דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, כי "השיחות חיוביות וישנה אופטימיות זהירה שהצדדים יגיעו להסכם".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:המשלחת הישראליתעסקה לשחרור חטופיםדוחא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה