חדשות בארץ

סוכל פיגוע בארגנטינה: נחשף תא טרור שפעל בהשראת דאע"ש

גורמי הביטחון במדינה הדרום אמריקנית עצרו שבעה חשודים. ברשותם נתפסו כלי נשק ואמצעים אלקטרוניים וטכנולוגיים. מיקום הפיגוע המיועד לא הותר לפרסום

פיגוע בארגנטינה, ארכיון (צילום: באדיבות שגרירות ישראל בארגנטינה)פיגוע בארגנטינה, ארכיון (צילום: באדיבות שגרירות ישראל בארגנטינה)
אא

המשרד לביטחון לאומי בארגנטינה דיווח היום (מוצאי שבת) כי גורמי הביטחון סיכלו התארגנות של תא טרור איסלאמי לבצע פיגוע במוסדות יהודיים. הארגנטינאים עצרו שבעה בני אדם וכוחות הביטחון פשטו על מספר מבנים בהם הסתירו החשודים כלי נשק, בהם רובי סער ואקדחים, סכינים וציוד טכנולוגי ואלקטרוני. כמו כן נתפסו מספר מחשבים.

החשודים היו תחת מעקב בעקבות תלונה שהגיש עיתונאי יהודי בארגנטינה על איומים שקיבל, בעקבות תמיכתו בפעולת ישראל בעזה. שירותי הביון בארגנטינה הצליחו לאתר את מקור האיומים והחלו במעקב סמוי אחר החשודים.

חלקם נעצרו בעיר מנדוסה במערב המדינה, סמוך לגבול צ'ילה, ואחרים בבירה בואנוס איירס. אחד מהם נעצר בנמל התעופה הבינלאומי בבירת ארגנטינה, ככל הנראה בעת ניסיון לעזוב את המדינה. כמו כן נמסר כי חברי תא הטרור החזיקו ברשותם חומר תעמולה של דאע"ש, של הטאליבן ושל הגדודים הסלפיים בעזה, שביצעו כזכור את חטיפתו של גלעד שליט.

דובר המשטרה הפדרלית בארגנטינה מסר לעיתון קלארין, היוצא לאור במדינה, כי חשיפת התא הצליחה בשל פעולה של יחידת המודיעין למלחמה בטרור, שהצליחה לגלות תכתובות ווטסאפ וטלגרם שניהלו החשודים זה עם זה. בדיווח הארגנטיני לא נחשף אילו מוסדות יהודיים סומנו כמיועדים להיפגע.

שרת הביטחון של ארגנטינה, פטרישיה בולריץ', התייחסה למקרה וכתבה בחשבונה ברשת X: "אנחנו הולכים להיפטר מכל אחד מהפושעים האלה, שמנסים להטיל אימה על אזרחי ארגנטינה. הם ישלמו".

כזכור, לפני 30 שנה, ב-18 ביולי 1994, נרצחו בפיגוע בבניין הקהילה היהודית AMIA בבואנוס איירס 85 בני אדם. 300 נוספים נפצעו. שנתיים קודם לכן, ב-17 במרץ 1992, נרצחו 22 בני אדם בפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה. הפיגועים מיוחסים לחיזבאללה ולאיראן.

לפני שלושה חודשים פנתה ממשלת ארגנטינה לאינטרפול, והוציאה צו מעצר נגד מי שהיה עד לא מזמן שר הפנים של איראן, אחמד וחידי, ונגד נשיא איראן לשעבר עלי אכבר האשמי רפסנג'אני. בזמן הפיגוע בשנת 1994 שימש וחידי ראש כוח קודס, יחידת המבצעים החשאיים של משמרות המהפכה. בית המשפט בארגנטינה הציג חומר מודיעיני הקושר את בכירי המשטר האריאני למימון וסיוע לאותה חוליית טרור שביצעה את שני הפיגועים.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:ארגנטינהסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה