חדשות בארץ

נתניהו: "מקיימים משא ומתן, ולא מתן ומתן"

ראש הממשלה נשא הצהרה בישיבת הממשלה והתייחס לעסקה אפשרית מול חמאס. בנוגע לאיום האיראני אמר: "ישראל ערוכה לכל איום, הן בהגנה והן בהתקפה"

נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

על רקע הודעת המתווכות בין ישראל לחמאס כי השבוע הקרוב הוא קריטי מבחינת המשא ומתן, ועל כך שהן מצפות שהעסקה תיסגר, לאחר שלדבריהן שיראל הסכימה לסניגה מציר פילדלפי, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) הצהרה באמצעות לשכתו.

על פי הלשכה: "ישנם מדליפים סדרתיים הפוגעים ביכולת לקדם עסקה. הם טענו במשך חודשים שהחמאס לעולם לא יסכים לוותר על סיום המלחמה כתנאי לעסקה, והציעו להיכנע לדרישת החמאס. הם טעו אז והם טועים גם היום. ראש הממשלה עמד בתוקף על דרישת יסוד זו, שחיונית להשגת יעדי המלחמה, והחמאס שינה את עמדתו. גם  היום ראש הממשלה עומד על כך שנישאר בציר פילדלפי כדי למנוע התחמשות מחודשת של גורמי הטרור. ראש הממשלה ימשיך לפועל לקדם עסקה שתמקסם את מספר החטופים החיים ושתאפשר את השגת כל יעדי המלחמה".

קודם לכן, בישיבת הממשלה מסר נתניהו הצהרה רחבה יותר. לדבריו, "אנחנו מנהלים משא ומתן לשחרור חטופינו. זו משימה מוסרית ולאומית ראשונה במעלה. אנחנו מנהלים משא ומתן מורכב מאוד, כשבצד השני עומד ארגון טרור רצחני, חסר עכבות וסרבני. אבל אני רוצה להדגיש, אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן. יש דברים שאנחנו יכולים להיות גמישים לגביהם, ויש דברים שאנחנו לא יכולים להיות גמישים לגביהם, ואנחנו מתעקשים עליהם. אנחנו יודעים היטב להבדיל בין השניים".

נתניהו הוסיף כי "לצד המאמצים הכבירים שאנו עושים להחזרת חטופינו, אנחנו עומדים איתן על העקרונות שקבענו, שהם חיוניים לביטחון ישראל. העקרונות הללו, אני חוזר ואומר, תואמים את מתווה ה-27 במאי, שזכה לתמיכה אמריקנית. אני מבקש שוב להדגיש: החמאס, עד לרגע זה, דבק בסרבנותו. הוא אפילו לא שלח נציג לשיחות בדוחא. לכן, את הלחץ צריך להפנות לחמאס ולסינוואר, ולא לממשלת ישראל".

נתניהו התייחס גם לאיום האיראני וציין כי "ישראל ערוכה לכל איום, הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נחושים להגן על עצמנו, ואנחנו גם נחושים לגבות מחיר כבד מאוד מכל אויב שיעז לתקוף אותנו, מכל זירה שהיא".

מחר ב-11:00 ייפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שיגיע הערב לישראל. מזכיר המדינה הודיע אמש כי הוא מגיע לסדרת פגישות באזור במטרה לקדם סופית את העסקה לשחרור חטופים וסיום הלחימה בעזה.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:בנימין נתניהוֿעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה