חדשות בארץ

בלינקן: "זו כנראה ההזדמנות האחרונה לעסקה"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ולאחר מכן הגיע ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. החמאס: "ההצעה שהונחה בפנינו מונעת עסקה"

נתניהו ובלינקן (צילום: David Azagur, US Embassy Jerusalem)נתניהו ובלינקן (צילום: David Azagur, US Embassy Jerusalem)
אא

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שנחת אמש בישראל, נפגש היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בהמשך יקיים פגישה גם עם שר הביטחון יואב גלנט. בלינקן הגיע לישראל על מנת לנסות לקדם עסקה לשחרור חטופים והפסקת הלחימה בעזה. האמריקנים סבורים כי ניתן לסכם את העסקה עד לסוף השבוע הקרוב. בינתיים, חמאס הודיע כי הוא דוחה את ההצעה שהונחה בפניו, ודורש הבהרות.

בפגישתו הבוקר עם הרצוג אמר בלינקן: "זאת אולי ההזדמנות האחרונה להחזיר את החטופים הביתה. הגיע הזמן שכולם יגידו 'כן' ולא יחפשו תירוצים לומר 'לא'. זה הזמן להגיע להפסקת אש ולהשיג שלום וביטחון".

בלינקן הוסיף, לאחר השיחה עם נשיא המדינה כי הגיע לישראל כחלק ממאמץ דיפלומטי אינטנסיבי, על-פי הוראותיו של הנשיא ג'ו ביידן, "לנסות להביא את ההסכם הזה לקצה ובסופו של דבר מעבר לקו, הגיע הזמן שזה ייגמר".

לדבריו, "זה גם הזמן לוודא שאף אחד לא ינקוט צעדים שעלולים לדרדר את התהליך הזה. אז אנחנו עובדים כדי לוודא שאין הסלמה, שאין פרובוקציות, שאין פעולות שבשום אופן עלולות להרחיק אותנו מלהעביר את העסקה הזו".

מזכיר המדינה הוסיף: "אני יודע שזהו רגע קשה לישראל. אנו מודאגים מאוד מהאפשרות של התקפות מצד איראן, מצד חיזבאללה ומקורות אחרים, וכפי ששמעתם את הנשיא אומר, ארצות הברית נוקטת פעולה מכרעת בפריסת כוחות כאן, כדי להרתיע כל התקפה, ואם יהיה צורך, להגן מפני כל התקפה".

הנשיא הרצוג אמר: "בשורה התחתונה, אנשים צריכים להבין שזה מתחיל בסירוב של חמאס להתקדם. אנחנו פשוט עדיין מאוד מקווים שנוכל להתקדם במשא ומתן שמתנהל על-ידי המתווכות ואני רוצה להודות לארה"ב, מצרים וקטאר על המאמצים שלהן בנושא במטרה נעלה זו. אין מטרה הומניטרית גדולה יותר ואין סיבה הומניטרית גדולה יותר מהחזרת החטופים שלנו הביתה, שהיו צריכים לחזור מזמן. אנחנו רוצים לראות אותם בחזרה בבית בהקדם האפשרי".

בחמאס לא דחו באופן חד-משמעי את המתווה, אך אמרו אמש כי ההצעה החדשה של האמריקנים "עונה על דרישות נתניהו, כולל דחיית הפסקת אש קבועה ואי-נסיגה מלאה מעזה, ומונעת עסקה".

בהודעה שפרסם דובר החמאס נמסר: "ההצעה החדשה נותנת מענה לתנאי נתניהו ומתיישבת איתם, בעיקר דחיית הפסקת האש לצמיתות והנסיגה המקיפה מרצועת עזה, והתעקשותו להמשיך בכיבוש נצרים, מעבר רפיח וציר פילדלפי. כמו כן, נקבעו תנאים חדשים בתיק חילופי האסירים, ונתניהו חזר בו מתנאים אחרים - וזה מונע את השלמת העסקה".

רוצים להפתיע את האישה לכבוד ט"ו באב עם תמונת אשת חיל מהודרת? רוצים להתחדש בבית מזוזה מצופה זהב? לחצו כאן >

תגיות:אנתוני בלינקןבנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה