חדשות בארץ

הפרקליטות שקלה לחקור את קובי פרץ, בחשד שהסית לפגיעה בתושבי עזה, בן גביר: "טירלול"

הפרקליטות בחנה אפשרות לחקירה גם נגד אייל גולן. דרישה לפטר את פרקליט המדינה: "אם תיפתח חקירה נגד כל מי שאמר למחוק את עזה. צריך להכין אזיקים לחצי מדינה". הפרקליטות: "הוחלט לא לפתוח תיק פלילי"

קובי פרץ (צילום: פלאש 90)קובי פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

פרקליט המדינה עמית איסמן שקל לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר קובי פרץ, בגין הסתה לאלימות נגד תושבי עזה. כך פורסם היום (שני) בכאן חדשות. אמש דווח כי איסמן שקל גם פתיחת חקירה והעמדה לדין של הזמר אייל גולן, בשל נסיבות דומות. בפרקליטות הכחישו את הדיווח.

כזכור, לפני כחודשיים סיפר פרץ כי הופסקה הופעה שלו בהתנדבות בפני חיילי צה"ל בצפון, לאחר ששר "יישרף לכם הכפר". בפסוט שהעלה כתב פרץ: "אני שואל את עצמי 'למה?', על זה שאני שר שעזה וכל המחבלים יימחו מעל האדמה? שאני מאחל למחות את זכר עמלק? על זה אני לא בסדר? תגידו, השתגענו? ככה צה"ל רוצה לנצח? זו רוח הלחימה? אחרי חמישה חודשים, עכשיו מסתבר שאסור חס וחלילה לקלל אותם כי חס וחלילה מה העולם יגיד".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לרעיון לחקור את הזמר: "הטירלול של איסמן נמשך. במקום להשקיע את מאמציו במאמץ המלחמתי של ישראל, איסמן משקיע את מאמציו במאמץ המלחמתי של סינוואר. קורא לשר המשפטים וראש הממשלה להביא לישיבת הממשלה הקרובה הצעת מחליטים להדיחו לאלתר מתפקידו".

אמש דווח כי נשקלת חקירה גם נגד הזמר אייל גולן, שלפני מספר חודשים, ימים לאחר הטבח בעוטף, התבטא נגד החמאס וקרא "למחוק את עזה". דבריו צוטטו על ידי נציגי ממשלת דרום אפריקה, בתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאגף שציינו כי מדובר בהסתה לרצח עם. כעת, חודשים לאחר שנאמרו הדברים, הודיע אייסמן כי הוא שוקל לפתוח נגד גולן בחקירה פלילית.

המשנה לפרקליט המדינה לשעבר לתפקידים מיוחדים, עורכת הדין נורית ליטמן, ביקרה היום את המלצת פרקליט המדינה איסמן לפתוח בחקירה נגד גולן, ואמרה: "לא צריך להתגרש מהשכל הישר. אני לא הייתי פותחת בחקירה פלילית, ובעיניי זה גם לא בתחום האפור. אני לא בטוחה שהבעיה זה סיפור של אכיפה בררנית. העובדה היא שבחנו עוד שמות ובחרו לא לפתוח בחקירה אז אולי אין כאן אכיפה בררנית אלא שיקול דעת".

גולן בחר שלא להתייחס לדיווח ומ"ליאם הפקות", המייצגת את הזמר, נמסר: "עם ישראל חי".

ח"כ אריאל קלנר תקף את כוונת פרקליט המדינה לפתוח בחקירות. לדבריו, מדובר ב"אובדן דרך, וסטנדרטים כפולים". קלנר פנה ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, בדרישה לכינוס דחוף של הוועדה על מנת לדון במדיניות הפרקליטות.

לדברי קלנר, המקרה של אייל גולן מעורר תהיות קשות בנוגע למדיניות האכיפה של הפרקליטות. “כמו רבים מאזרחי ישראל, לא יכולתי שלא לתמוה על איך אמירה של גולן נענית בפתיחת חקירה בעוד שקריאות פומביות חוזרות ונשנות של ‘בדם ואש נפדה את פלסטין’ הוגדרו על ידי הפרקליטות כחלק מחופש הביטוי".

איש התקשורת ינון מגל כתב על ההחלטה: "מחומר החקירה נגד אייל גולן עולה שהוא מזרחי". אושיית הרשת יבגני זרובינסקי תהה מדוע איסמן הסתפק באייל גולן והביא ציטוט של העיתונאי ירון לונדון מה-13 באוקטובר, ימים לאחר המתקפה: "יש לשטח את עזה, גם במחיר של פגיעה בחפים מפשע".

שניאור ובר, איש תקשורת, הוסיף: "אם אייל גולן יעמוד לדין, הוא ייכנס עם מיליוני אזרחים בישראל שאמרו את המשפט הזה". עיתונאי חדשות 12, אילן לוקאץ' פרסם פוסט וכתב בו: "אם תיפתח חקירה נגד כל מי שאמר למחוק את עזה. צריך להכין אזיקים לחצי מדינה".

הערב פרסמה הפרקליטות הבהרה: "על רקע טענות שהועלו נגד מדינת ישראל בהליך בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ובהקשרים נוספים, בהם נטען כי פעולות ישראל אינן עומדות בכללי המשפט הבינלאומי, וכי יש לעצור את צה"ל מלהילחם, התבקשה פרקליטות המדינה להכין התייחסות משפטית להתבטאויות של גורמים מדיניים וגורמים משפיעים אחרים בישראל, אגב אירועי השבעה באוקטובר".

"מדובר בהתבטאויות שעלו בדיונים בבית הדין בהאג. ההתייחסות המשפטית לדברים הועברה לפני מספר חודשים אל היועצת המשפטית לממשלה לקראת דיון שהתקיים בהאג. מטבע הדברים, לא נתייחס למסמכים הפנימיים שהכינה פרקליטות המדינה במסגרת האמורה, או לחוות הדעת שנכתבו אודות התבטאויות של גורמים כאלה או אחרים אשר הוזכרו בהליכים בפני בית הדין בהאג".

"יחד עם זאת, נמסור כי על פי החלטת פרקליט המדינה לא נפתחו חקירות פליליות בעניין זה. החלטה האמורה ניתנה קודם לפרסומים מהימים האחרונים בנושא".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:חקירהאייל גולןקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה