חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל מחויבת להצעה האמריקנית, הלוקחת בחשבון את צרכינו הביטחוניים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שהצהיר: "נתניהו אישר את ההצעה, עכשיו תור חמאס". ראש הממשלה הורה למשלחת ישראלית לצאת השבוע לקהיר

נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח / לע"מ)נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח / לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שהגיע לביקור בישראל. בסיום פגישתם ציין נתניהו שהפגישה הייתה "חיובית והתנהלה ברוח טובה".

לשכת ראש הממשלה הוסיפה כי "הפגישה ארכה כשלוש שעות. ראש הממשלה חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית העדכנית בעניין שחרור חטופינו, הלוקחת בחשבון את הצרכים הביטחוניים של ישראל, שעליהם הוא עומד בתוקף".

נתניהו הודיע לבלינקן כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים לקהיר כדי להמשיך בשיחות עם המתווכות, על בסיס ההצעה שהונחה בסוף השבוע שעבר בדוחא.

בלינקן קיים הערב מסיבת עיתונאים במלון קמפינסקי בתל אביב, הודיע כי מחר ימריא לשיחות במצרים, והצהיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בפניו כי ישראל מקבלת את ההצעה שהונחה על ידי המתווכות, בפגישה האחרונה בדוחא.

לדבריו, "הנשיא ביידן ביקש ממני להגיע לכאן כדי לאשרר את תמיכת ארה"ב בביטחון ישראל. בעקבות המתיחות שלחנו עוד נכסים צבאיים לאזור, לא כדי לגרות אלא כדי להרתיע. אם זה יקרה אנו מוכנים להגן על ישראל. אנחנו בקמפיין דיפלומטי גלובלי, עבדנו עם מדינות בכל העולם כדי לשלוח מסר שלא לנקוט בצעדים שיסלימו המתיחות. מה שקריטי עכשיו שכולם ימנעו מלנקוט בצעדים שיתדלקו את העימות".

בלינקן הוסיף: "המטרה השנייה היא לקדם את המאמצים להביא להסכם הפסקת אש בעזה ושחרור חטופים. זו הדרך הטובה ביותר להביא את חטופים הביתה, להביא הפסקת אש שתשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ויביאו לתוספת בסיוע ההומניטרי לעזה. בפגישה היום מאוד עם ראש הממשלה נתניהו, הוא אישר שישראל מקבלת את הצעת הגישור, שהוא תומך בה - עכשיו חמאס צריך לעשות אותו דבר".

במהלך מסיבת העיתונאים, מסר נתניהו הודעה על פגישתו עם בלינקן. "הייתה לי היום פגישה טובה וחשובה עם מזכיר המדינה בלינקן. אני מאוד מעריך את המאמצים שארה"ב משקיעה בהגנה אזורית מול הציר האיראני. זה חשוב כמובן למדינת ישראל".

הוא ציין כי הוא "מאוד מעריך את ההבנה שארה"ב גילתה לאינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו, תוך כדי המאמצים המשותפים שלנו להביא לשחרור חטופינו. ואני מבקש להדגיש: מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה".

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה כי ההצעה האמריקנית האחרונה כוללת שליטה ביטחונית משותפת של ארה"ב, מצרים והפלסטינים במעבר רפיח, וגם נוכחות של כוח המשימה של האיחוד האירופי לאבטחת גבולות, בשמו הרשמי EUBAM.

הערוץ הסעודי "א-שרק", המתבסס על מקור בחמאס, ציין כי ההצעה שהונחה בפני הארגון היא: הפסקת אש קבועה שתידון בשלב השני, צמצום נוכחות צה"ל בציר פילדלפי, הרשות תנהל את מעבר רפיח בפיקוח ישראלי, במסדרון נצרים יהיה פיקוח על החוזרים לצפון הרצועה, גירוש מספר אסירים ביטחוניים שישוחררו בעסקה לחו"ל, זכות וטו לישראל על מאה שמות של אסירים ביטחוניים וצה"ל יפרוש את הכוחות מחדש ברצועה, ללא יציאה מלאה מהרצועה בשלב הראשון. חמאס השבי בשלילה להצעה זו.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:עסקה לשחרור חטופיםפגישת בלינקן ונתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה