חדשות בארץ

תחקיר ניסיון הפיגוע בתל אביב: למחבל אין עבר ביטחוני, המטען הורכב בשטחי הרשות

המשטרה הודיעה כי החקירה מתמקדת במציאת המסייע והמכוון, ולברר כיצד המטען הוכנס לשטח ישראל. הפצוע העיד בפני החוקרים. רב בית הכנסת הסמוך למקום הפיצוץ: "היו כאן 80 איש, המחבל התפוצץ במרחק עשרה מטרים"

זירת הפיצוץ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)זירת הפיצוץ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

השב"כ ומשטרת תל אביב ממשיכים בחקירת הפיצוץ שארע אמש בתל אביב והערב (שני) אישר צוות החקירה כי המחבל, מאזור שכם, נשא על גופו מטען חבלה במשקל של כשמונה קילוגרמים. ההערכה היא כי המחבל תכנן להגיע למקום הומה אדם, הבחין בבית הכנסת הסמוך ובו עשרות מתפללים, אך מסיבה שטרם הובררה המטען התפוצץ לפני שנכנס למבנה, יתכן בשל תקלה במערכת ההפעלה.

מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, עדכן הערב כי "אם המטען היה מתפוצץ במקום סגור, הוא היה גורם למספר גבוה של נפגעים ונזק, אירוע קשה מאוד. כרגע אין התרעות נוספות. המחבל לא מופיע במאגרים שלנו ואין לו עבר ביטחוני או פלילי. המטען כנראה לא תקני ויוצר בשטחים".

הרב יהודה משולם, גבאי בית הכנסת רשב"י בתל אביב, הסמוך למקום הפיצוץ, אמר בריאיון ב"קול ברמה": "בשעה שמונה, סוף תפילת העמידה של ערבית, אירע פיצוץ מחריד שגרם לחלונות להתנפץ. מתפללים ברחו כי חשבו שמדובר בטיל שנפל ללא התרעה. המחבל התפוצץ פחות מעשרה מטרים מבית כנסת שבתוכו יש 80 איש. בקיר הסמוך נפער חור ענק".

לאוניד שפרנסקי, בן 43, שנפצע בניסיון הפיגוע ופונה לבית החולים איכילוב סיפר: "נסעתי מהעבודה בשעה 20:00 הביתה. בדרך ראיתי משאית ופתאום היא התפוצצה, פיצוץ גדול. הייתי בטוח שזה בלון גז, נסעתי עד שהרגשתי שכואב לי. הרבה חלקים עפו מסביב. את הטיפול הראשון בשטח קיבלתי מחייל שהזמין את האמבולנס. לקחו אותי לבית החולים איכילוב, שם עברתי ניתוחים ועכשיו אני מאושפז".

כמקובל בחקירות שמתבצעות לאחר פיגוע, צוות החקירה מתמקד כעת באלה שסייעו למחבל להגיע לשטח ישראל, במרכיב המטען ובמשלח של המחבל. החמאס והג'יהאד האיסלמי פרסמו הערב הודעת לקיחת אחריות. הארגונים ציינו כי מדובר בנקמה על הפעולות בעזה, ואיימו להוציא אל הפועל פיגועי התאבדות נוספים.

בעקבות האירוע המשטרה העלתה את הכוננות בגוש דן וגם בערים נוספות הונחו השוטרים לגלות ערנות לכל אדם או חפץ חשוד. כזכור, הפעם האחרונה שבה מחבל נשא על גופו חגורת נפץ וביצע פיגוע התאבדות בעיר תל אביב הייתה לפני 18 שנים, בפיגוע הדמים במסעדת "ראש העיר". הפיגוע האחרון מהסוג הזה בירושלים היה לפני כשמונה שנים.

רוצים להפתיע את האישה לכבוד ט"ו באב עם תמונת אשת חיל מהודרת? רוצים להתחדש בבית מזוזה מצופה זהב? לחצו כאן >

תגיות:ניסיון פיגועתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה