חדשות בעולם

מחאת הטיקטוק: הקהילה השחורה בארה"ב יוצאת נגד הפלסטינים

מתיחות גוברת בין חברי הקהילה לפלסטינים ברשת החברתית. הקהילה תמכה עד כה במאבקם, אולם החליטה לעבור לצד השני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז תחילת המלחמה, הטיקטוק הפך לזירת התגוששות בין תומכי ישראל ופלסטין. מי שתמכה במיוחד בפלסטינים היא קהילת השחורים בארה"ב, שזוהתה כתומכת במאבקם. בשבועות האחרונים, כך נראה, הקהילה מתחילה להכיר במציאות, ומשנה גישה – היא מתחילה לתמוך בישראל, והמתיחות עם הפלסטינים נמצאת בשיאה.

תנועת Black Lives Matter (BLM) הודיעה כי היא תומכת בפלסטינים, אולם הבחירות לנשיאות בארה"ב הפכו לגורם מפלג. דונלד טראמפ נחשב למועמד פרו-ישראלי, וקמלה האריס, סגנית הנשיא של הממשל הקודם, תמכה בפעולות צבאיות של ישראל נגד הפלסטינים. לאחר פרישת ביידן, האריס צברה תמיכה בקרב צעירים, בעוד הטיקטוקרים הפרו-פלסטינים התנגדו לכך.

אז מה קרה בין קהילת השחורים לפלסטינים? במהלך לייב בטיקטוק, החליטה התסריטאית הפלסטינית, מאיה עבדאללה, להתעמת עם היוצרת השחורה, טורי גרייגר, כי זו תמכה בקמלה האריס. גרייגר הסירה את דגל פלסטין מהביו, וטענה כי לא תתמוך עוד במאבק הפלסטיני, מה שסחף רבים אחריה. הדבר הוביל לביקורת רחבה של משתמשים על התנועה הפרו-פלסטינית בארה"ב, וחלקם החליטו להחרים אותה ולעבור לצד השני. אגב, מי שחשף את המתיחות בין קהילת השחורים לפלסטינים היה לא אחר מאשר הסופר הישראלי חן מזיג, שנחשב לפעיל הסברה. הוא הביא דוגמאות של התקפות פרו-פלסטינים על קהילת השחורים, ולהפך. לדבריו, הקרע בין הצדדים הולך ומעמיק.

גם ברשת X החל ביממה האחרונה שינוי מגמה: קהילה השחורים החלה לתקוף את הפלסטינים. בין השאר, כינו אותם בשמות גנאי וטענו כי "הגיבוי מול ישראל הסתיים".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:טיקטוקתמיכה בחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה