חדשות בארץ

תחקיר צה"ל: המודיעין סבר כי פעילות חמאס לפני המתקפה הינה "רק תרגיל"

בימים הקרובים יוצג לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התחקיר הראשוני שקיים הצבא בנוגע ליממה שקדמה למתקפה על העוטף. דובר צה"ל: התחקיר טרם הושלם"

המתקפה על ניר עוז, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)המתקפה על ניר עוז, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי יקבל בימים הקרובים את התחקיר הראשוני שביצע צה"ל על הפעילות באגף המודיעין שקדמה למתקפה על העוטף. כך דווח היום (שלישי) בחדשות 12. זהו התחקיר השני שמבצע הצבא לאחר התחקיר שקוים בנוגע לקרב בקיבוץ בארי.

על פי הדיווח, התחקיר התמקד בשעות שקדמו למתקפת חמאס ובליקויים שמנעו מצה"ל להיערך בהתאם ולמנוע את המתקפה האכזרית. התחקיר לא יפורסם ככל הנראה לציבור בתקופה הקרובה, ויתווסף לרשימת התחקירים שצה"ל התחייב להציג בעתיד בנוגע לאירועי 7 באוקטובר.

מהתחקיר עולה כי הפעולות שנצפו בעזה ושבוצעו על ידי חמאס, הוגדרו על ידי גורמי הביטחון כזירה משנית, הובנו כתרגיל ולא כמהלך צבאי מול ישראל. כמו כן, המודיעין לא הקדיש משאבים, והקשר הטקטי של חמאס לא היה תחת האזנה.

בנוסף, שעות לפני המתקפה התברר כי אלפי מחבלים קיבלו הוראה לעבור "משגרה לחירום". המהלך כלל הצטיידות באמצעי לחימה והורדת פקודות לשטח - אך לא היה גורם אחד ברצועה שהתקשר והצביע על החריגה מהשגרה.

מעט פרטי מודיעין שהתקבלו לא נותחו כראוי, ובמהלך הלילה רוב אנשי המודיעין לא חשב שתיפתח מלחמה, או שכלל יחל אירוע מכל סוג שהוא. הוצגה דעה שיתכן וחמאס יבצע פשיטה בודדת, אך גם בדעה זו החזיק מיעוט קטן של אנשי מודיעין.

אף על פי שיחידת 8200 התריעה כי נדלקו הסימים במכשירי הסלולר של אנשי חמאס, גם במקרה זה סברו כי מדובר בתרגיל. דובר צה"ל מסר בתגובה כי "התחקיר טרם סוכם. תהליך התחקור המבצעי נמשך ומתקדם בהתאם להערכת המצב ואילוצים מבצעיים. לכשיסוכם הוא יוצג בשקיפות לציבור".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתחקיר צה"לחיל המודיעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה