חדשות בארץ

גלנט: "מרכז הכובד נע מדרום לצפון"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בצפון. צה"ל חיסל מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. בעזה הותקפו תשתיות טרור וחוסלו כ-50 מחבלים ברפיח וחאן יונס

תקיפה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)תקיפה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

 

יממה לאחר תקיפת מחסני האמל"ח בעומק לבנון, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב בצפון עם מפקד אוגדה 36, תת אלוף דדו בר כליפא, עם מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה עדי גנון, מפקד חטיבה 188 אלוף־משנה אור וולוז׳ינסקי, מפקד חטיבה 282 אלוף משנה נעם סובל, ומפקד חטיבה 6 אלוף משנה ישראל סבג.

בתום הערכת המצב אמר שר הביטחון: "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי. יש לנו עוד משימות בדרום, יש לנו חטופים, אנחנו צריכים להביא אותם ומנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שאנחנו נצליח להגיע לתוצאות. זה דבר מאוד חשוב. במקביל, אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה, כל לילה תוקפים, גם בגזרת האוגדה וגם בתקיפות עמוקות שעשינו הלילה במרחב בעלבכ, בבקאע ובכלל, על מחסני אמל"ח שהתפוצצו שם עם תחמושת איכותית".

גלנט הוסיף: "אנחנו רוצים להחזיר את התושבים צפונה, אנחנו רוצים להחזיר אותם בביטחון. אם תיפתח הדרך לעשות את זה בהסדרה נעשה את זה בהסדרה. אם לא תיפתח הדרך הזאת, נפתח אותה קדימה. בהתחלה של מערכי האש והמודיעין, ולאחר מכן המערכים של הכוחות המתמרנים. זה יכול לקרות בלוח זמנים קצר. האויבים שלנו נלחמים עד מוות, זה תמיד היה ככה. הוא מוכן למות בעמדות, אבל בקרב העיקש הזה, אם אתה מוציא אותו משיווי משקל הוא לא יודע מה לעשות. יש לנו יתרונות גדולים על האויב בכל מיני נושאים שהם משרתים אותנו על מנת ליצור את התחבולה".

בישראל ערים להצהרה שפרסם היום דובר משמרות המהפכה של איראן, שאמר לתקשורת הממלכתית במדינה כי "תקופת ההמתנה לתגובה האיראנית נגד ישראל עלולה להיות ארוכה". לדבריו, התגובה האיראנית על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן "תגיע בזמן המתאים. לא השארנו אף תקיפה נגד מטרות איראניות ללא תגובה. על האויב להמתין לתקיפות מחושבות ומדויקות". הכוננות בצה"ל נמשכת ולדברי גורמי הביטחון היא לא תשתנה בשל הצהרה כזו או אחרת.

בצפון זוהו היום כמאה שיגורים מדרום לבנון אל הגליל והגולן. צה"ל תקף מספר יעדי טרור בדרום לבנון. בין היתר הושמד משגר של חיזבאללה ממנו בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. מספר מחבלים חוסלו בתקיפה.

בעזה, במסגרת פעילות אוגדה 162 במרחב תל אל-סולטאן, הכוחות חיסלו כ-40 מחבלים בהיתקלויות ובתקיפות כלי טיס של חיל האוויר. באחת התקיפות, כוחות הנח"ל זיהו חוליית מחבלים חמושה ב-RPG פועלת במבנה צבאי, ובסגירת מעגל מהאוויר כלי טיס תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים.

כוחות אוגדה 252 חיסלו ביממה החולפת מחבלים שפעלו במרכז הרצועה, ביניהם בתקיפה משותפת של חיל האוויר וכוחות חטיבת "ירושלים", שני מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וניסו להטמין מטען נפץ בקרבת הכוחות.

כוחות אוגדה 98 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור במרחב חאן יונס, בהן מרחבי שיגור מהם בוצעו שיגורים לשטח הארץ. במספר פשיטות ממוקדות במרחב, הלוחמים איתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי נוסף.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:יואב גלנטתקיפה ברצועהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה