חדשות בארץ

בג"ץ: על המדינה להסביר מדוע אינה משחררת לקבורה גופת מחבל

שופטי בג"ץ ידונו מחר בעתירת משפחתו של המחבל וליד דקה, שמת בכלא וגורמי הביטחון מתנגדים לשחרור גופתו. האלוף (במיל') ניצן אלון זומן לדיון. דקה ריצה מאסר עולם על רצח החייל משה תמם, לפני כ-40 שנה

בית המשפט העליון (צילום: פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ הורו היום (שלישי) לאלוף (מיל') ניצן אלון, מפקד מנהלת השבויים והנעדרים בצה"ל, להגיע מחר לדיון בבג"ץ על שחרור גופת המחבל וליד דקה. השופטים ידונו בעתירה שהגישה משפחת המחבל, שמת בכלא לפני כארבעה חודשים, ומערכת הביטחון מתנגדת לשחרור הגופה לקבורה.

דקה ריצה מאסר עולם בגין רצח החייל משה תמם, לפני כ-40 שנה. הוא מת בכלא ממחלת הסרטן. מערכת הביטחון סירבה לבקשת המשפחה למסור את הגופה לקבורה, וקשרה את ההחלטה לחטופים בעזה ולעסקה אפשרית על שחרורם. הוחלט כי האלוף אלון ימסור עמדתו בפני השופטים בדלתיים סגורות.

השופטים החליטו היום לאפשר לבני משפחתו של תמם להצטרף כמשיבים לעתירה. המשפחה הצטרפה לדעת גורמי הביטחון ודורשת שלא לשחרר את הגופה לקבורה. לאחר מותו של המחבל הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהגופה תוחזק לצרכי משא ומתן מול החמאס ובעקבות כך הוגשה עתירה לבג"ץ.

העותרים, אשתו ואחיו של דקה, מבקשים צו על תנאי וטוענים שנציב שב"ס, מפקד מחוז חוף, מפכ"ל המשטרה והיועצת המשפטית לממשלה מעכבים את שחרור הגופה באופן בלתי מוצדק ופוגעים בזכויותיהם החוקתיות.

המדינה השיבה לעתירה בכתב ומסרה כי: "ההחלטה על החזקת גופת המחבל התקבלה בשל שיקולים שהם בעלי משקל מיוחד ומשמעותי בעת הזו, לאור הערכה כי הדבר יכול לסייע בקידום המשא ומתן להחזרת אזרחים וחיילים חטופים המוחזקים ברצועת עזה, כמו גם גופות חללי צה"ל ואזרחים ישראלים המוחזקים ברצועה. החלטה זו נטועה בלב ליבה של מדיניות הביטחון של ישראל, והיא אושררה כאמור על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, האחראי על גיבוש מדיניות הממשלה בנושאים הקשורים לביטחון וליחסי החוץ של המדינה".

כזכור, בדיון מקדמי שנערך לפני כשבועיים, הוציאו שופטי בג"ץ צו על תנאי שבו נכתב: "מבלי לקבוע מסמרות, ובהתחשב בנסיבות הייחודיות של המקרה שלפנינו, ניתן בזה צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ימסרו לעותרים את גופת המנוח, וליד דקה, על מנת להביאו לקבורה מיידית בבקה אל-גרבייה, בהתאם למצוות דתם ואמונתם של בני משפחתו".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:בג"ץעתירהוליד דקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה