חדשות בארץ

דובר צה"ל על החטופים בעזה: "לא נוכל להביא את כולם במבצע צבאי"

תא"ל דניאל הגרי: "צה"ל פועל יום-יום להביא עוד מודיעין ולייצר עוד אפשרויות מבצעיות לחילוץ חטופים". משפחתו של יורם מצגר: "נורה למוות בידי שוביו". רא"ל הרצי הלוי סייר בעזה וציין: "נחושים להביא את כולם"

הרמטכ"ל היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, סייר היום (שלישי) ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד, מפקדי החטיבות ומפקדי ולוחמי גדוד "נצח יהודה".

הלוי התייחס למבצע לחילוץ ששת גופות החטופים ואמר: "המבצע לא מקרי, הוא על בסיס מודיעין שעקבו אחריו הרבה מאוד זמן והוא הלך והתפתח. היה לנו מידע על מקום שנמצאים בו חללים קבורים שלנו שנחטפו. היינו מאוד רוצים להביא אותם בחיים, אבל גם להביא חלל לקבר ישראל זה דבר מאוד מאוד חשוב, זו מטרה, ואנחנו היום בלילה על שישה השלמנו את המלאכה הזו. יש לנו נחישות רבה מאוד להילחם בחמאס, נחישות רבה מאוד להשיב את כל החטופים, בחיים את כל מי שאפשר, ואנחנו גם נהיה מאוד מאוד נחושים ונתמיד להביא גם את החללים חזרה לקבר ישראל".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב הצהרה מיוחדת בעקבות המבצע שבו הושבו גופותיהם של החטופים נדב פופלוול, יגב בוכשטב, יורם מצגר, אברהם מונדר, חיים פרי ואלכס דנציג.

לדברי הגרי, "קהילת ניר עוז תבעה את המשפט - החיים לשיקום והמתים לקבורה. אנחנו נחושים להשיב את כל החטופים הביתה. את החיים לשיקום ואת החללים לקבורה. אנחנו פועלים מסביב לשעון ליצירת התנאים לכך. אנחנו מבינים היטב את הדחיפות לנוכח החשש הגובר למצבם הבריאותי והנפשי ככל שחולף הזמן. צה"ל פועל יום-יום, לילה-לילה, להביא עוד מודיעין ולייצר עוד אפשרויות מבצעיות לחילוץ חטופים. אבל לא נוכל להשיב את כולם במבצעי חילוץ".

הגרי סירב להתייחס לנסיבות מותם של החטופים בשבי, בצל ההערכות שהם נהרגו מפחמן דו-חמצני שנפלט למנהרה שבה שהו כתוצאה משריפה שפרצה עקב תקיפת צה"ל ביעד סמוך. "הם נבדקים במכון לרפואה משפטית, נחקור זאת וניתן תשובות. כעת מוחזקים בשבי החמאס 109 חטופות וחטופים. אנחנו לא נוותר על אף אחד, על אף אחד. זוהי חובתנו המוסרית להשיב אותם, זוהי מטרת מלחמה".

לגבי חמישה חטופים שגופותיהם חולצו, צה"ל אישר את דבר מותם בחודשיים האחרונים. בנוגע ליורם מצגר, לא היה מידע וודאי על גורלו. למעשה, רק עם חילוץ הגופה אומת כי אינו בחיים. הערב דווח בכאן חדשות כי המשפחה קיבלה מידע לפיו, לאחר בדיקת הגופה, הוא מת כתוצאה מירי ועל כן, על פי המשפחה, הוא נורה למוות בידי שוביו.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:הרצי הלוידניאל הגריחילוץ גופות חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה