חדשות בעולם

המתמודדת הקיצונית בבחירות בגרמניה: אנטי ישראלית

שרה וגנקנכט מעוררת דאגה בקרב היהודים במדינה. ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה טוען: "מפלגתה עשויה לשתף פעולה עם הימין הקיצוני". לטענתה, ישראל היא "כוח דיכוי" מול הפלסטינים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם היו אומרים לכם שאישה בשם שרה מתמודדת לפרלמנט הגרמני, יכול להיות שחלקכם היה חושב שמדובר ביהודייה, אבל שרה וגנקנכט, המתמודדת בימים האלה לבחירות בגרמניה, היא הדאגה העיקרית של הקהילה היהודית במקום.

מדובר בפוליטיקאית שמאלנית רדיקלית, שמעוררת דאגה בקרב יהודי גרמניה בשל עמדותיה הנוקבות נגד ישראל. וגנקנכט, שהייתה עד לאחרונה יושבת ראש משותפת של מפלגת השמאל בפרלמנט הגרמני, הקימה מפלגה חדשה וקיצונית.

יוזף שוסטר, ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, אמר לידיעות אחרונות כי מפלגתה החדשה של וגנקנכט עשויה לשתף פעולה עם הימין הקיצוני בגרמניה. לדבריו, עמדותיה הפופוליסטיות מעודדות שנאה כלפי ישראל וקרובות לעמדות של "אלטרנטיבה לגרמניה" – מפלגת הימין הקיצוני המובילה בסקרים במדינות המזרחיות של גרמניה.

שוסטר הדגיש את הסכנה בעמדותיה של וגנקנכט לגבי המלחמה במזרח התיכון, שבה היא מציירת את ישראל כ"כוח דיכוי" מול הפלסטינים. הוא מזהיר כי עמדותיה משקפות את אלו הנשמעות בהפגנות אנטי-ישראליות. כרגע, מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", מפלגת הימין הקיצוני, מובילה בסקרים של הבחירות בשלוש מדינות - עם בין 25-31 אחוז. המפלגה של וגנקנכט היא ההפתעה הגדולה ומקבלת 13-19 אחוז מהקולות.

למרות הצהרותיה כי לא תשקול שיתוף פעולה עם "אלטרנטיבה לגרמניה", פרשנים פוליטיים בגרמניה מעריכים כי ייתכן שהדבר ישתנה לאחר הבחירות הקרובות במזרח גרמניה, שם שתי המפלגות עשויות לשתף פעולה כדי למנוע מהמפלגות השמרניות להקים ממשלה. שילוב הכוחות בין הימין לשמאל הקיצוני מציב איום ממשי על היציבות הפוליטית בגרמניה וכמובן – גם על היהודים במדינה.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:גרמניהאנטי ישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה