לאישה

"הייתי אנטי-יהדות ובמקומות נמוכים מאוד, עד שסרטון של הרב זמיר הציל את חיי"

עדיה זריהן כתבה נגד יהדות, חיה חיים קשים בלי גבולות, בקריסה נפשית וכלכלית. סרטוני החיזוק של הרב זמיר ושל הידברות עזרו לה לצאת לחיים חדשים ומאושרים

בקטן, עדיה זריהן (צילומים: shutterstock)בקטן, עדיה זריהן (צילומים: shutterstock)
אא

"אני לא מבינה למה את מדליקה נרות שבת. עם מי את מדברת פה?", שאלה עדיה זריהן בגיל הנעורים את אמה לפני יותר מ-20 שנה. משיחה איתה קשה לנחש איך החיים הקודמים שלה נראו, אבל השאלה הזו מתארת את הניתוק הגדול שלה מחיי יהדות. עדיה באה מבית מסורתי, עם רקע גירושין של ההורים וסביבה לא דתית. "אני זוכרת שלא התחברתי לשיעור התנ"ך. הציבו לנו עובדות מבלי לחקור ולהתבונן בדברים, ומצד שני החיים היו ללא גבולות, וכך יצאתי לגמרי מהדרך".

עדיה מספרת שמה שליווה את חייה הקודמים היה תחושה של "כוחי ועוצם ידי" בכל דבר. "כל דבר שניסיתי בחיים לא עבד. הגעתי תמיד לאותה נקודה, כמו אוגר שרץ בגלגלת. כל מה שחשבתי שהוא טוב - היה הפוך לחלוטין. באתי מנקודה שהעולם שלי קורס, האדמה נשמטת תחת רגלי, ולא ידעתי מה לעשות".

עמוק בתהומות במשך כ-20 שנה, עד הסרטון הראשון

לאחר גירושי ההורים עזבה עדיה את הבית, נדדה ברחבי הארץ, והיא מתארת עד כמה היא היתה עמוק בתהומות, וחוותה דברים שלא רצתה לחוות: "השתמשתי בחומרים אסורים, הייתי בקשרים שלא הובילו לשום מקום, לא ידעתי להתנהל, והגעתי לקריסה נפשית וכלכלית". וכאילו לא מספיקים כל אלו להעמיס על חייה הקודמים של עדיה, היא פרסמה ברשתות החברתיות פוסטים נגד יהדות, נגד חרדים, והצהירה כי אין אלוקים, חלילה.

כך העבירה עדיה את חייה בקושי רב במשך כ-20 שנים, עד שיום אחד היא ראתה סרטון ש"קפץ" לה ברשתות החברתיות. "ה' שלח לי סרטונים של הרב זמיר כהן ושל הרב יגאל כהן. היתרון בסרטונים ברשתות החברתיות, הוא שהסרטון מתחיל לפעול לפני שאני בכלל חושבת מהו הסרטון. היה בסרטון הזה מסר על אמונה בעצמי, ואני הייתי בנקודה נמוכה מאוד בחיים שלי. זה נתן לי פתח, וחשבתי לעצמי שכדאי לי להקשיב. זה סרטון קצר, אז מה היה לי להפסיד?".

 

"הסביבה הגיבה בהלם ובניתוק קשר, אבל המשפחה תמכה"

בלבה של עדיה נדלק ניצוץ, וכידוע, כשצופים בסרטון מסוג אחד - מוצעים לצופה סרטונים נוספים באותו התחום. "גללתי וצפיתי בעוד סרטונים. סרטון על שמחה, סרטון על להשליך את הדאגות. התחלתי ללכת צעד צעד – כל הא"ב של התורה ושל האמונה".

עדיה המשיכה לעבות את הבסיס הלימודי שלה, צפתה דרך קבע בערוץ הידברות, קראה ספרים, ולאחר כחצי שנה מהצפיה בסרטון הראשון, היא החלה בתהליך של תשובה, והרגישה בפעם הראשונה בחייה מהו אושר אמיתי.

איך היו התגובות סביבך לחזרה בתשובה שלך?

"פרסמתי פוסט בפייסבוק על כך שחזרתי בתשובה. היו תגובות מחזקות, ויחד עם זאת היו תגובות שנתנו לי הרגשה כאילו "השתגעתי". אך בני משפחתי הגיבו בחום, והם תומכים בכל מה שאני עושה ומשמח אותי. הם הלכו איתי יד ביד, וראו שאני אדם שמח יותר ואופטימי יותר".

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי חוזרת בתשובה"

מה שמשמח הוא שהסרטון הראשון הזה לא שיפר רק את חייה של עדיה, אלא גרם להתחזקות בקרב בני משפחתה. "אחותי לא מבשלת יותר בשבת, והכשירה את המטבח. בני המשפחה קוראים ספרי חיזוק, אבא שלי ביקש שאביא לו סידור. זה משמח שהם משתפים פעולה ומתחזקים. ה' מאיר לכולם מסביב".

איפה את חושבת שהיית היום אם לא היית חוזרת בתשובה?

"אני לא רוצה לחשוב על זה בכלל. אין לי מושג, הייתי כנראה במקום לא טוב. הייתי במקומות נמוכים מאוד. ברוך ה', אני בתשובה כבר שש שנים. יש לי נקודת אור גדולה, שפותחת לי כל יום מחדש דברים טובים. כל יום אני רואה ניסים בחוש בעקבות ההתחזקות והדרך שנבנתה לי. אני מרגישה שה' הרים אותי, ואסף אותי אליו. היום אני מצפה לטוב שהוא עתיד לעשות עם כולנו בע"ה, כי כל מה שצריך בעיני זה לתת הזדמנות להקשבה והיכרות נכונה עם האמונה ועם ה' יתברך, ואין ספק שעם הידברות זו בהחלט דרך נכונה".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:הדלקת נרותהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה