חדשות בארץ

דיווח זר: חשש שהמשא ומתן לקראת קריסה

חשש מהסלמה רב זירתית. המתווכות לוחצות על חמאס להסכים לעסקה, לאחר שהארגון דחה את ההצעה. מצרים הזמינה את ג'יבריל רג'וב לקהיר, כדי לדון בשליטה על מעבר רפיח

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ארה"ב וקטאר, המתווכות בין ישראל לחמאס, הביעו היום (רביעי) דאגה שהמשא ומתן על סף קריסה והאזור עומד בפני הסלמה רב זירתית. חמאס חזר אמש על הודעתו מהיומיים האחרונים שהוא דוחה את ההצעה שהונחה בפניו. הפגישה שנועדה למחר בקהיר, ובה עתידה להשתתף משלחת ישראלית, בספק אם תתקיים.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן נפגש עם ראש ממשלת קטאר ושר החוץ של המדינה מוחמד א-תאני. השניים דנו בהפסקת אש ברצועת עזה, ציינו כי ישראל הסכימה להצעה, ונותר רק לסגור "פערים". בלינקן ביקש מא-תאני ללחוץ על חמאס לשלוח משלחת לפגישה בקהיר ולהסכים לתנאים.

לדברי בלינקן, "חייבים להביא עכשיו את העסקה לקו הסיום. לצד מצרים וקטאר, אנחנו פועלים למנוע הסלמה בסכסוך. שמעתי ישירות מנתניהו כי ישראל מקבלת את הצעת הגישור. אני מקווה שחמאס יפעל באופן דומה, בימים הקרובים נעשה כל מה שאפשר כדי לגייס אותו לעסקה. ברגע שחמאס יסכים, אנחנו צריכים להשיג הסכמה על פרטי היישום".

א-תאני אישר בפני מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי דוחא מחויבת לתפקידה כמתווכת בשיחות המשא ומתן לשחרור החטופים, לצד מצרים וארה"ב. כך מסר משרד החוץ של קטאר, שהוסיף כי "דוחא תמשיך במאמצים ובתקשורת כדי לסיים את המלחמה".

בינתיים, כחלק מההצעה שמעבר רפיח ינוהל על ידי המצרים והרשות הפלסטינית, בסיוע האיחדו האירופי, התקשורת המצרית דיווחה כי מזכיר תנועת הפת"ח, ג'יבריל רג'וב, יגיע היום לקהיר וייפגש עם שר החוץ של מצרים, בדר עבד אל-עאטי.

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי מצרים הציעה לקיים דיאלוג פנים פלסטיני בין הרשות לבין חמאס בקהיר, שיעסוק בניהול מעבר רפיח - מבלי לדון בפיוס לאומי או בממשלת אחדות פלסטינית. על פיה דיווח, מצרים מתנגדת להמשך שליטה ישראלית, ולו חלקי, בציר פילדלפי וזו נקודה נוספת שהמתווכות מנסות למצוא לה פתרון.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:הרשות הפלסטיניתמצריםעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה