בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: "עושים דיאטה? תפסיקו להישקל כל יום"

הדיאטנית מסבירה מה רובנו עושים לא נכון בתהליך: "פשוט קמים ודבר ראשון עולים על המשקל, תוך כדי שפשוף עיניים או צחצוח שיניים, אבל אין לזה שום משמעות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים בתהליך דיאטה, וגם באופן כללי, היא להישקל כל יום", כך טוענת ד"ר מאיה רוזמן בפינת "טוב לדעת" שבתכנית הרדיו שלה בתחנה 103FM. לטענתה, אין שום משמעות לשקילה יומית, ואין לה שום יתרון.

רוזמן אמרה את הדברים לאור שאלות מאזינים בעניין. רבים מהם עושים דיאטה, אך מקפידים להישקל כל בוקר, או אפילו פעמיים ביום. היא מסבירה מדוע כדאי להפסיק עם ההרגל הזה: "אני יודעת שזה הפך להרגל אצל רבים מאיתנו, שפשוט קמים ודבר ראשון עולים על המשקל, ממש תוך כדי שפשוף עיניים או צחצוח שיניים, אבל אין לזה שום משמעות אמיתית".

"אני יודעת שיש גם הרבה אנשים שטוענים שזה שומר עליהם. אם רואים שעולים, אז שומרים יותר באותו יום", היא מסבירה. "מצד שני, האם באמת אפשר לראות תוך יום אחד שעלינו במשקל? ממש לא", מוסיפה ד"ר רוזמן. "הגוף שלנו מורכב מ-70% נוזלים, והם הגורם המשפיע על התנודות במשקל כאשר נשקלים כל יום. נשים יודעות על צבירת נוזלים לפני מחזור חודשי, ואחרים שמים לב שאם נשקלים לפני פעילות מעיים, המשקל יכול להראות חצי קילו עד קילו יותר מאשר אחרי פעילות מעיים".

לסיום, לד"ר רוזמן יש עוד טיפ חשוב: "אם אכלתם סלט מאוחר בערב? זו טעות להישקל למחרת", היא ממליצה. "אפשר לראות קילו יותר על המשקל, לא כי עלינו קילו של שומן אלא כי הסלט עוד לא התעכל. נפיחות מחמסין יכולה להשפיע על המשקל. עצירות או פעילות מעיים לא סדירה יכולה להשפיע בצורה משמעותית. בקיצור - תישקלו לכל היותר פעם בשבוע. לא צריך יותר מזה".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:דיאטהמשקלד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה