כתבות מגזין

"הגעתי משאול תחתיות, והייתי אבודה, עד הסרטון הראשון של הידברות ברשתות החברתיות"

לינור (שם בדוי) חיה חיים של בילויים ומסיבות, עם תחושת ריקנות ועצבות. סרטון ברשתות החברתיות עזר לה לעשות שינוי מרגש. כיום היא לומדת במדרשה, ואפילו בני משפחתה התחזקו אחריה

  • י"ז אב התשפ"ד
"לא היה לי סידור תפילה, אבל ככה מתוך עצמי ביקשתי וחיפשתי את זה" (צילומים: shutterstock)"לא היה לי סידור תפילה, אבל ככה מתוך עצמי ביקשתי וחיפשתי את זה" (צילומים: shutterstock)
אא

כבר מגיל צעיר הרגישה לינור שמשהו חסר לה בחיים. עוד מגיל 12 היא חיפשה באינטרנט איך אומרים "שמע ישראל", מהן ברכות השחר, והתעניינה באורח החיים הדתי.

"גדלתי בבית חילוני-מסורתי. בבית עשו קידוש, אבל הלכו לים בשבת. לא היה לי סידור תפילה, אבל ככה מתוך עצמי ביקשתי את זה, וחיפשתי את זה. התחלתי לקרוא קריאת שמע שעל המיטה, וכך, כשאני תלמידה בבית ספר לא דתי, עם כל הקלקולים שהיו שם, באתי לאמא שלי, ושאלתי אותה למה אנחנו לא שומרים שבת. אז התחלתי לשמור שבת לבד. בנוסף שאלתי את אמא שלי למה אנחנו לא עושים הבדלה, והיא התחילה לעשות הבדלה".

איך את יכולה להסביר את זה שנערה צעירה מתחילה להתעניין ביהדות ככה, בלי סיבה?

"הנשמה שלי ידעה לאן היא שייכת, וביקשה את זה".

אבל החיים בבית לא דתי ומגורים בסביבה לא דתית לא עזרו ללינור לשמור על אורח חיים דתי, וכוח המשיכה משך מטה ומטה. "אורח החיים שלי כלל קשר עם בנים, מסיבות, שתיית משקאות אלכוהוליים, עישון, לבוש לא צנוע וחטאים מזעזעים. בנוסף, הרגשות היו קהים. צריך משהו בעוצמה גבוהה מאוד כדי להרגיש משהו. מחפשים משהו, ולא יודעים מה. מנסים למצוא את זה במסיבות, ובכל פעם זה מאכזב לראות שזה לא עובד. אורח החיים הקודם שלי פצע לי את הנפש. אמרו לי שיש אהבה, אבל זו תאווה, וזה לא מסתדר. זה עושה חור בנפש. כל אורח החיים פשוט לא היה נכון".

 

"הנשמה שלי ידעה לאן היא שייכת, וביקשה את זה""הנשמה שלי ידעה לאן היא שייכת, וביקשה את זה"

"הייתי פשוט אבודה. לא היתה לי אמת בתוך הטומאה"

 לינור המשיכה כך את חייה, עד שבגיל 20 היא נחשפה לראשונה לסרטון של הידברות ברשתות החברתיות. "במשך שנה וחצי הייתי צופה רק בשיעורים ברשתות החברתיות, עד שהתחלתי ללכת לשיעורים פנים אל פנים. בזכות התשובה אני פה. הייתי פשוט אבודה. לא היתה לי אמת בתוך הטומאה. הכל היה מסובך בתוך התאוות, סתם הולכים עם הזרם. ופתאום בזכות הסרטונים קיבלתי את הנשמה שלי בחזרה. זו היתה פשוט הצלה".

 איפה היית היום אם לא היית חוזרת בתשובה?

"לא הייתי. הייתי הולכת לאיבוד. מקום שאין בו תורה הוא פשוט מקום לא טוב. יורדים למטה-למטה, והתשובה פשוט שלפה אותי משם. דמיינו אדם בבור עם נחשים ועקרבים, ומלמעלה שולחים לו חבל הצלה. השיעורים שמופצים ברשתות – הם חבל ההצלה. 

"לפני התשובה לא האמנתי שיש אהבה בעולם, עד שזכיתי לטעום ולהכיר את התורה ואת אהבת ה'. זכיתי בחיים. לא באתי מסביבה שבה יש אנשים שיש להם רב. לא לימדו אותי צניעות, לא לימדו אותי שבורא עולם הוא אבא שלי. כל השיעורים ברשתות היו למעשה הפנים של היהדות בשבילי והכניסה שלי לעולם המצוות".

כך החלה לינור לבנות את עולמה הרוחני, צעד אחר צעד. "לאחר כמה זמן זכיתי לקבל סידור. ביום שקיבלתי אותו, הרגשתי שמשהו בי נרגע. בגיל 20 קיבלתי גם נטלה".

"לא לימדו אותי שבורא עולם הוא אבא שלי""לא לימדו אותי שבורא עולם הוא אבא שלי"

"כל החיים שלי השתנו. משאול תחתיות עד להבנה שאני בתו של בורא עולם"

איך תהליך התשובה שינה לך את החיים?

"כל החיים שלי השתנו. משאול תחתיות עד לרמה של הבנה שאני בתו של בורא עולם. פתאום דווקא הגבולות נותנים לי לחיות לא כמו בג'ונגל. בג'ונגל יש טורפים, ויש הרבה דברים לא טובים, ופתאום התורה מלמדת אותי להיות בן אדם, ללמוד מוסר וכיבוד הורים. לימדו אותנו בבית ספר מסר כזה לפיו האדם מושלם, וצריך לקבל אותו כמו שהוא, ומי שלא – בעיה שלו. המשפחה לא טובה, רק אני מושלמת. אבל בעולם הדתי הבנתי שהמסר הוא אחר, מרגיע יותר: הבעיה היא אצלי, וגם התיקון נמצא אצלי".

איך הסביבה הגיבה לתהליך התשובה שלך?

"יש ניסיונות, אבל בני המשפחה רואים שטוב לי, אז הם שמחים. בנוסף, גם הם התחילו להתחזק: סבא שלי התחיל להגיד קריאת שמע, סבתא שלי משתמשת בפלטה של שבת. לאחותי יש ניצוצות, היא באה לערבית של שבת בבית הכנסת, אחי בא לשיחות. לכל אחד יש הניצוצות שלו, והם רואים שזו באמת הדרך, אז הם שמחים. אפילו סבא שלי צופה ברשתיות החברתיות בסרטונים של הידברות".

לינור מדברת בבגרות, וניכר שהחיים בעולמה של תורה נתנו לה תובנות מעניינות, שהיא שמחה לחלוק איתנו מיוזמתה: "התחלתי לעבוד בגני ילדים. לפני כן עבדתי באולמות אירועים. הייתי חוזרת מבית הספר בשעות הצהריים, ועובדת עד 4:00 בבוקר באירועים. לאחר התשובה התחלתי לעבוד בגני ילדים.

 

יהודים רבים עדיין שקועים עמוק בטיקטוק, רחוקים מהיהדות. נגיע אל הלב שלהם רק בזכותכם. כדי להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות דיגיטל, לחצו כאן >>>

 

"הסיכוי לצאת בריא בנפש מתוך הרשתות החברתיות הוא אפסי"

"אני רואה שברגע שההורה בא לקחת את הילד - הילד זורק הכל, ורץ לאבא. בדיוק ככה זה בחזרה בתשובה. בורא עולם בא לקחת אותי. זרקתי הכל, זה סתם משחקים, ורצתי לבורא עולם. מדם ליבי אני מדברת ככה. באתי מבית שהתפרק. אמא שלי גידלה אותנו לבד, ודווקא מהמקום הזה שראיתי כמה דורות אחורה בתים שהתפרקו בתוך מציאות ללא התורה".

לפני מספר חודשים לינור השלימה חלק חשוב בחייה, ונרשמה ללימודים במדרשייה לבנות. חלק מהחיים במדרשיה כולל גם אירוח אצל משפחות חרדיות בשבת, על מנת להרגיש את נועם השבת באמת. 

"אני נמצאת פה בירושלים, מתארחת אצל משפחות חרדיות, ולא יכולה להסביר לך עד כמה זה מדהים. אני רואה בנות חרדיות ששואלת אותי איך התחזקתי, ובא לי לבכות. אם רק הייתי יכולה על מסך להראות את סיפור החיים שלי ולצעוק את זה שאין שום דבר בחוץ. מדם לבי אני מספרת לך את זה, ולשם שמיים. אם אומרים לי מהשמיים לבחור דבר אחד שיתקיים – אני מתפללת שכל עם ישראל יחזור בתשובה. יש לכם בהידברות תפקיד חשוב בחזרה בתשובה של עם ישראל בעידן חבלי משיח, בפרט אצל ילדים, נוער ואנשים שנמצאים ברשתות החברתיות, והסיכוי שהם ייחשפו ליהדות הוא רק דרך הרשתות החברתיות. ילד, נער, ילדה או נערה שיש להם טיקטוק או אינסטגרם – הסיכוי שלהם לצאת בריאים בנפשם הוא אפסי. השליחות שלכם להפיץ את דבר ה' גם ברשתות החברתיות מצילה לאנשים את החיים. תראו איך אני השתניתי".

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:חזרה בתשובההרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה