חדשות בעולם

ניסיון לקדם חרם אנטי-ישראלי בפיטסבורג: הקהילה היהודית עתרה לבית משפט

ארגונים פרו פלסטיניים בארה"ב אספו 15 אלף חתימות ודרשו מהעירייה שלא לשתף פעולה עם חברות שעובדות עם ישראל. בכירים בעירייה הביעו תמיכה ביוזמה. הקהילה היהודית טוענת כי הצעד מנוגד לחוקי המדינה

מיצג תמיכה בפיטסבורג בעקבות ירי על בית כנסת, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיצג תמיכה בפיטסבורג בעקבות ירי על בית כנסת, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הקהילה היהודית בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה עתרה לבית משפט כנגד יוזמה של ארגונים פרו פלסטינים לקיים משאל על מנת לאסור על העיר לשתף פעולה עם חברות שמקיימות קשרים עם ישראל. כך דווח היום (רביעי) בחדשות 12.

בתקשורת המקומית דווח שלפי חוקי העיר, נדרשות 12 אלף חתימות של מצביעים שגרים בפיטסבורג כדי שהצעה תגיע למשאל עם. הארגון הפרו-פלסטיני השיג 15 אלף חתימות. בתביעה הנגדית שהגישה הקהילה היהודית צוין כי לפחות שני שליש מאותן חתימות לא קבילות, מסיבות שונות, ושההצעה עצמה אינה חוקית.

ב- Jewish Telegraphic Agency דווח כי הארגון הפרו פלסטיני העומד מאחורי היוזמה ציין כי "אנחנו מחויבים לסיים את התמיכה ללא תנאים שארה"ב מעניקה לפשעי המלחמה והכיבוש הבלתי חוקי של הצבא הישראלי".

גורמים בעיריית פיטסבורג המתנגדים למשאל העם הדגישו כי "הצעד עלול למנוע מאיתנו לספק את הצרכים הבסיסיים של העיר, ואימוץ ההצעה ישפיע על כל מוסד, אוניברסיטה, בית כנסת ומשפחה יהודית בעיר". דוברת ראש העיר התפטרה מתפקידה לאחר שנחשף שחתמה על הקריאה למשאל עם.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:פיטסבורגאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה