חדשות בארץ

לא דיווח על כוונת מחבלים לבצע פיגוע, נידון ל-30 חודשי מאסר

מוחמד אגבאריה, תושב אום אל-פאחם, ידע על כוונתם של שניים מבני משפחתו לבצע פיגוע בחדרה. הוא נעצר בגין אי מניעת מעשה טרור ודינו נגזר. בפיגוע, במרץ 2022, נרצחו שני שטרי מג"ב

זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: Flash90)זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: Flash90)
אא

בית המשפט בחדרה גזר היום (רביעי) 30 חודשי מאסר בפועל על מוחמד אגבאריה, תושב אום אל-פחם, שהורשע בעבירה של אי מניעת מעשה טרור. אגבאריה בן ה-27 ידע על כוונת שניים מקרובי משפחתו לבצע פיגוע, ולא דיווח על כך.

בפיגוע ירי, במרץ 2022, בחדרה, נרצחו שני שוטרי מג"ב: יזן פלאח ושיראל אבוקרט. כמו כן נפצעו ארבעה בני אדם נוספים. המחבלים, איימן ואיברהים אגבאריה, חוסלו על ידי כוח מסתערבים שהיה במסעדה בקרבת מקום ולוחמיה שמעו את הירי. בכך, על פי המשטרה, נמנע אסון גדול יותר, שכן המחבלים, תכננו לפגוע בעוברי אורח נוספים, שבילו אותה שעה בבתי קפה ומסעדות ברחוב הרברט סמואל בחדרה.

בפני השופטת רקפת סגל מוהר הוצג חומר החקירה ממנו עולה כי הנאשם היה מודע לכוונותיהם של המחבלים לבצע את הפיגוע, לאחר שהם סיפרו לו על כך, והוא אף השתתף יחד עימם בפגישות שבהן הוצגו תכני דאע"ש. השופטת קבעה כי הנאשם לא עשה את הנדרש על מנת למנוע את התרחשות הפיגוע, ולא מסר דבר מהמידע שהגיע אליו לרשויות.

בפתח גזר הדין כתבה השופטת כי "התוצאה הקשה כל כך של האירועים בתיק זה, הייתה יכולה להימנע בקלות לו רק היה הנאשם עושה את שהיה עליו לעשות. מדובר בצעיר ישראלי, סטודנט, שמצופה היה שינהג בדרך אחרת, בהיותו אזרח ישראלי. בהכירו את שני מבצעי הפיגוע, איימן ואיברהים אגבאריה, אזרחי ישראל ותושבי אום אל פחם גם כן, התוודע הנאשם לתהליך התחזקותם של אלה בדת ואמונתם בערכי המדינה האסלאמית ודאעש, שמע אותם מדברים ללא הרף על דרכי הוצאה להורג של 'כופרים' ובראשם היהודים, והשתתף במפגשים בהם נדונו עניינים אלה חרף אזהרות אביו ולמרות שלפי גרסתו הבין כי הם מצויים בעיצומו של תהליך הקצנה מסוכן".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הפיגוע בחדרהגזר דין מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה