חדשות בארץ

ראש אמ"ן הפורש: "האחריות על כישלון אגף המודיעין מוטלת עליי"

האלוף אהרון חליוה סיים את שירותו בצה"ל והוחלף היום על ידי ראש חטיבת המבצעים, האלוף שלומי בינדר. חליוה: "תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית"

האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

האלוף שלומי בינדר, ראש חטיבת המיבצעים, נכנס הערב (רביעי) לתפקידו כראש אמ"ן בצה"ל. הוא החליף בתפקיד את האלוף אהרון חליוה, שהתפטר לפני ארבעה חודשים, אך נותר בתפקיד עד שבג"ץ דחה את העתירה שלא למנות את בינדר והכשיר את המינוי.

בדברים שנשא הערב אמר חליוה: "את 7 באוקטובר אני נושא על מצפוני ואשא אותו עד יומי האחרון. מונחת על כתפיי אחריות להצלחה ואחריות לכישלון. אותה שבת לא עמדנו במשימה החשובה ביותר עליה אנו אמונים - מתן התרעה למלחמה. האחריות העצומה לכישלון אמ"ן מוטלת עלי. לקיחת אחריות מחנכים לבטא במעשים - ולא במילים".

חליוה התייחס גם לאיום האיראני ולהסלמה רב זירתית. לדבריו, "אפשרות התרחבות המלחמה עדיין עומדת על הפרק. בדרום, החזרת חטופים ומיטוט חמאס הם יעדי המלחמה עדיין, עליהם אנו פועלים. עלינו להמשיך במאמצים להחזרת החטופים - זו משימה דחופה".

ראש אמ"ן היוצא התייחס לתחקירים שמבצע צה"ל על התקופה שקדמה למתקפה על העוטף ועל הלילה שקדם לטבח ואמר: "תחקרנו בחודשים האחרונים באמ"ן את הסיבות והפערים שהביאו אותנו ל-7 באוקטובר, במאות שעות תחקור כחלק מחובתנו המקצועית ללמידה ולשיפור. נכון להקים ועדת חקירה ממלכתית כדי לחקור באופן יסודי ועמוק את מכלול הסיבות והגורמים שהובילו למלחמה, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב - למען ילדינו והדורות הבאים".

האלוף בינדר מתחיל את תפקידו החדש לאחר שלפני כשבוע וחצי דחו שופטי בג"ץ, בטענה שאין עילה להתערבות, את העתירה שהגישו הורים שכולים. העותרים דרשו מהשופטים להורות לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, להימנע מהמינוי עד שתתבצע חקירה בעניין אחריותו לאירועים שהובילו לטבח ולקרבות 7 באוקטובר.

בג"ץ דחה את העתירה, והשופט יחיאל כשר קבע כי "ניתן להבין לליבם של מי ששכלו את היקר להם מכול, אך אין בכך כדי להצדיק את התערבותנו בהחלטה".

בינדר אמר בטקס כי הוא "מקבל הערב את הפיקוד על האגף בחרדת קודש. הכישלון הצורב שהמלחמה החלה בעקבותיו, והמחיר הכבד מנשוא ששילמנו, יהיו לעד חקוקים בעצמותיי. עם זאת - אסור לנו להרפות ואסור לנו לוותר".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר בין היתר בטקס כי "ציפיית הציבור מהמודיעין שיתריע, שידע לפני – היא מוצדקת; רצון המפקדים שהמודיעין יסופק, הכמיהה העזה של אנשי המודיעין לזהות, להתריע וליידע, ולמנוע טרור רצחני – היא תכלית העשייה המודיעינית. כגודל הכמיהה, כך גודל האכזבה והשבר לנוכח אי ההצלחה. לנוכח הכישלון".

הלוי הוסיף: "אהרון מסיים היום 38 שנות אחריות גדולה, שלוש שנים של אחריות עצומה כראש אמ"ן. בתקופתך הישגים רבים וכישלון אחד צורב וקשה. יש כאלה שלא נכשלו, ומבקרים, כי הם יכולים. הם לא נכשלו כי מעולם לא עמדו במקום בו נושאים באחריות כבדה כל כך".

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:אהרון חליוהראש אמ"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה