בריאות ותזונה

הילדים דורשים ממתקים "ללא הגבלה" בחופש הגדול? כדאי שתקראו את זה

הילדים ניגשים למגירת הממתקים ושולפים מכל הבא ליד, אבל הנזק עלול להיות בלתי הפיך. מסוכריות גומי ועד שוקולד חלב – אלה הממתקים שאסור לכם להכניס הביתה, או לכל הפחות אלה שעליכם להגביל את השימוש בהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חופשת הקיץ עומדת להסתיים, והילדים דורשים בתקופה הזאת לאכול דברים קצת פחות בריאים. אם יש לכם בבית ארון חטיפים, ואין לילדים הגבלה בעניין החטיפים, אל תתפלאו אם הילדים יסיימו את הקיץ אצל רופא השיניים.

מחקרים שנערכו לאחרונה מראים כי צריכת ממתקים במהלך התקופה הזאת, גם אם מדובר בתקופה שתיגמר בקרוב, עלולה לגרום לילדים שלכם לבעיות בריאותיות משמעותיות. במחקרים מונים חמישה סוגי ממתקים שכדאי לשקול להוציא מהתפריט, לפני שתצטרכו לקבוע תור אצל רופא שיניים.

הסוג הראשון הוא סוכריות גומי. למרות המראה הצבעוני והמרקם המושך, סוכריות גומי מכילות כמויות גבוהות של סוכר ותוספי צבע מלאכותיים. מחקרים מראים כי תוספי צבע מסוימים עלולים לגרום לתגובות אלרגיות ולהשפיע על התנהגותם של ילדים, כולל העלאת הסיכון להיפראקטיביות. הסוג השני הוא סוכריות טופי. טופי "מצטיין" בתכולת סוכר גבוהה במיוחד, מה שמוביל לסיכון מוגבר לעששת ולנזק לשיניים. גם מסטיק ללא סוכר מסוכן להם. מתברר כי הם אמנם נראים כברירה בריאה יותר, אבל הם מכילים חומרים פחות בריאים כמו אספרטם וסורביטול, שהוכחו במחקרים כגורמים לבעיות עיכול ולגזים כאשר נצרכים בכמויות גדולות.

ומה לגבי שוקולד חלב? הוא פופולרי מאוד, אבל מכיל כמויות גבוהות של סוכר ושומן רווי. מחקרים מראים כי צריכה מוגברת של שוקולד כזה עלולה לתרום לעלייה במשקל, לעלייה ברמת הסוכר בדם ולהגברת הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2.

ההמלצה של רופאי השיניים היא לבחור בממתקים בריאים יותר, או לצמצם את הכמות, גם בתקופה האחרונה של הקיץ. כמובן, יש להקפיד על צחצוח השיניים לפחות פעמיים ביום.

הדרך המנצחת להציל את הצעירים מציפורני הטיקטוק ולהתחבר ליהדות. אם לא אכפת לכם - אל תקליקו כאן >>>

 

תגיות:ממתקיםסוכריות גומישוקולד חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה