חדשות בארץ

רופא מתמחה בסורוקה נעצר על ידי השב"כ: נשבע אמונים לדאע"ש

מחמד עזאם, בן 34, תושב באר שבע שבמוצאו מנצרת, משמש כרופא מתמחה במרכז הרפואי. החשד: תכנן להרעיל חיילים פצועים. הנהלת בית החולים: "מזועזעים"

המרכז הרפואי סורוקה (צילום: FLASH90)המרכז הרפואי סורוקה (צילום: FLASH90)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי המשטרה ושב"כ עצרו לפני כחודש רופא מתמחה העובד במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שנשבע אמונים לדאע"ש וצרך תכנים קשים ברשת. כתב אישום הוגש נגדו. מיוחסות לו עבירות של פעילות ביטחונית וחברות בארגון טרור.

על פי החקירה והפרטים שהותרו לפרסום, הרופא המתמחה, מחמד עזאם, בן 34, תושב באר שבע שבמוצאו מנצרת, הצטרף לארגון הטרור דאע״ש כחבר, תוך מתן שבועת אמונים לארגון. זאת, בנוסף לצריכה אינטנסיבית של תכני רשת קשים המזוהים עם דאע"ש, על פני משך זמן ממושך.

בתום חקירתו פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום כנגדו. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חופית קנטורוביץ מפרקליטות מחוז דרום, החל משנת 2014 ועד למועד מעצרו, הנאשם התעניין בפעילות ארגון המדינה האסלאמית וצפה בתכנים הנוגעים לפעילות הארגון בזירות השונות בעולם באופן תדיר. במכשירו הנייד של הנאשם נמצאו תכני מדיה רבים הכוללים הוצאות להורג אכזריות, וכן תיקייה בשם "ספרי חומרי נפץ" ותיקייה אחרת בשם "הכנת רעלים" עם קבצים כגון "ריצין", "רעל הבשר המקולקל" ועוד.

כמו כן נטען כי לאחר המתקפה על העוטף, וברקע מלחמת "חרבות ברזל", החליט הנאשם להצטרף לארגון הטרור. במסגרת זו, ביצע הנאשם שבועת אמונים לאבו חפץ אלהאשמי אלקרשי, הח'ליף החדש של הארגון. במקביל לכך, שלח הנאשם לחבריו תיעודים של זוועות ה-7.10, כאשר נימת ההתכתבות שלו הינה נימה של צחוק ושמחה לאידה של מדינת ישראל.

לבקשת הפרקליטות, נעצר עזאם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין כי התנהלותו מעידה על מסוכנותו לציבור, בוודאי שבתפקידו כרופא בבית חולים. בין היתר, צוין כי בתאריך 11.12.23, עת הגיעו חיילי צה"ל פצועים לבית חולים סורוקה, שוחח הנאשם עם חברו ב-WhatsApp. במסגרת זו, כתב חברו של עזאם כי באלג'זירה אמרו שהגיעו לבית חולים "סורוקה" 27 חיילים פצועים, ועזאם אישר לחברו כי כל יום מגיעים מטוסים ופירט על סוגי הפציעות של חיילים. עזאם ציין אודות מקרה ספציפי של פציעת חייל, ולאחר שחברו כתב לו "שאללה יכבה את האור שלו", השיב לו עזאם בתגובה "חחח אמן".

 

 

 

 

בהודעה משותפת לשב"כ ולמשטרה נמסר כי "רואים בחומרה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות לארגון המדינה האסלאמית, ונמשיך לפעול לסיכול ומיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלה".

מבית החולים סורוקה נמסר: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה רבה ומזועזעת מההאשמות. המקרה נחקר ומטופל על ידי רשויות החוק האמונות על הנושא, ואנו סמוכים ובטוחים בטיפולן".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:שב"כדאע"שבית החולים סורוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה