חדשות בארץ

דיווח זר: איראן מעודדת את חיזבאללה לתקוף, עשרות מחבלים חוסלו ברצועה

התקשורת האמריקנית ציינה כי איראן טרם החליטה אם לתקוף בישראל, אך לוחצת על חיזבאללה להגביר את התקיפות. צה"ל הרחיב את הפעולה בחאן יונס ודיר אל בלח

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

בוושינגטון פוסט דווח היום (חמישי) כי איראן מעודדת את חיזבאללה לתקוף את ישראל, כנקמה על חיסול פואד שכר, למרות שבטהראן טרם החליטו אם להגיב על חיסול איסמעיל הנייה. גורמים ביטחוניים בישראל ובארה"ב לא סומכים על הדיווח וחוששים שאיראן תנסה להפתיע, ולכן הכוננות בצה"ל נשארת בשיאה. כזכור, אתמול שיגרו מחבלי החיזבאללה למעלה מ-200 רקטות לעבר ישראל.

בנוסף, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע שנושאת המטוסים אברהם לינקולן, שנשלחה למזרח התיכון, הגיעה לאזור. על נושאת המטוסים מטוסי חמקן מסוג F-35. היא מצטרפת לנושאת מטוסים נוספת, "הצירעה", עליה מטוסי קרב, ביון ותקיפה, ומערכות יירוט. היא שוהה בקפריסין מזה כשבועיים וחצי.

נמשכת הלחימה בצפון הארץ ובעזה. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מעשרה מרחבים שונים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים ומשגר ששימשו את מחבלי החיזבאללה להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל.

לפנות בוקר שיגרו מחבלי חיזבאללה רקטות לעבר קריית שמונה. דווח על שריפה בשטח פתוח סמוך לבית ספר בעיר. אין נפגעים.

ברצועה, לוחמי אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה כ-50 מחבלים במרחב רפיח. באחת התקיפות, כוחות הנח"ל זיהו חוליית מחבלים בדרכה לתקוף את כוחותינו, ובסגירת מעגל מהאוויר כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים וחיסל אותם.

כוחות אוגדה 98 העמיקו את פעילותם במרחב חאן יונס ופאתי דיר אל בלח, בעקבות מודיעין על הימצאות תשתיות טרור ומחבלי חמאס במרחב. הלוחמים השמידו ביממה האחרונה עשרות תשתיות טרור, איתרו רקטות וחיסלו מחבלים.

כמו כן, הותקף מהאוויר מחסן אמל"ח שמוקם סמוך לאתר צבאי של חמאס, ששימש בעבר כבית ספר בעיר עזה. במחסן שהותקף אוחסנו רקטות ואמצעי לחימה נוספים, שיועדו לשיגור לעבר שטח ישראל.

במספר פעילויות משותפות של חיל האוויר וכוחות אוגדה 252, חוסלו מהאוויר במרכז הרצועה מספר חוליות מחבלים והושמד מבנה ממולכד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנוןעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה