חדשות בארץ

בידיעת המורים: תלמיד בבית חנינא ניסה לגייס לדאע"ש

המשטרה עצרה נער בן 16, תלמיד תיכון במזרח ירושלים. כונה על ידי המורים "דעדוש" מאחר וידעו על פעילותו. דיווח הועבר למשרד החינוך

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים חשפה היום (חמישי) כי סיכלה פעילות טרור של פעיל דאע"ש - תלמיד בית ספר במזרח ירושלים, בן 16. הנער ניסה לגייס את חבריו ללימודים לארגון הטרור. מעצרו הוארך ובימים האחרונים הוגשה נגדו הצהרת תובע, לקראת כתב אישום.

על פי המשטרה, בשבועות האחרונים נפתחה חקירה בעקבות חשד שעלה כי נער, תלמיד בבית ספר בבית חנינא, הינו פעיל טרור. בתחילת החודש עצרו הבלשים את החשוד, במקור תושב צפון הארץ וכיום מתגורר עם הוריו בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, בחשד לחברות בארגון טרור וגיוס לארגון טרור.

החשוד לומד בבית הספר במגמת אלקטרוניקה ופיזיקה, וניסה להפיץ את אידאולוגיית דאע"ש בבית הספר שבו למד. כינויו ברשתות חברתיות היה על שם אחד ממנהיגי ארגון הטרור בעבר.

במכשיר הטלפון שלו מצאו חוקרי המשטרה ממצאים שונים המחזקים את החשדות נגדו, ובהם: תכני טרור ואלימות, החל מתכני דאע"ש ועד לסרטון הסברה להכנת מטעני נפץ וחבלה. כמו כן חשפו החוקרים קבצים שהיו ברשותו, ובהם נוסחאות להכנת מטעני נפץ ואופן רכישת החומרים, וכן קבצים ובהם הלכות דתיות באסלאם בנושא פיגועי התאבדות, רצח חפים מפשע ועוד.

מעדויות שמסרו חבריו במשטרה עולה כי החשוד ניסה לגייסם שוב ושוב לדאע"ש ואף איים על אותם אלו שיבחרו שלא להצטרף לשורות הארגון, שמחבליו יהרגו אותם יום אחד. לחלקם אף מסר שהוא רוצה לבצע פיגוע במתווה של מכונית תופת או באמצעות חומרי נפיץ, ולמות "ח׳ליפה".

בנוסף עלה בחקירה כי חלק מהמורים בבית הספר שבו למד היו מודעים לכך, ואף קראו לו: "דעדוש". במקביל לחקירה במשטרה, דיווח בנושא בית הספר הועבר למשרד החינוך.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט ועם סיום החקירה הוגשה נגדו בימים האחרונים הצהרת תובע לקראת כתב אישום, ומעצרו הוארך שוב.

רס"ב כאמל פלאח, ראש צוות החקירה: "ממצאי החקירה והעדויות השונות לא מותירים מקום לספק להיותו של החשוד פעיל טרור בשירות דאע"ש. העובדה שהוא ניצל את היותו תלמיד בית ספר ואת בית הספר, בכדי להפיץ את אידאולוגיית ארגון הטרור, ולגייס לשירותיו אנשים, חמורה ומדאיגה. גם העובדה שרבים בבית הספר, כולל מספר מורים, ידעו על כך ולא נקטו אצבע ולא דיווחו לרשויות בכדי לעצור אותו".

בפעילות משטרתית אחרת, לוחמי מג"ב עוטף ירושלים עצרו היום שני מבוקשים במחנה הפליטים שועפאט, אשר השתתפו בהפרות סדר נגד כוחות הביטחון. אחד מהם נורה על ידי לוחמת מג"ב לפני כשבועיים, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר הלוחמים, והשני נורה בירי ספוג.

שני החשודים, בגילאי ה19-18 לחייהם, הועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בית חנינאדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה