חדשות בארץ

סינוואר דורש ערבות שלא יפגעו בו, כוח ערבי יפקח על ציר פילדלפי?

התקשורת הערבית, וחלק מהתקשורת האמריקנית, "מתגייסות" למען חמאס ומפרסמות שישראל היא הגורם שמעכב עסקה להפסקת אש. המתווכות לוחצות על קיום פגישה בתחילת השבוע הבא

סינוואר, תמונת ארכיון (צילום: shutterstock)סינוואר, תמונת ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

העיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח היום (חמישי) כי לאחר שחמאס הודיע למתווכות שהוא לא מקבל את ההצעה האמריקנית לעסקה עם ישראל, שהונחה בפניו בשבוע שעבר, הועלתה כעת הצעה חדשה.

לפי הדיווח, כוחות ערביים, בפיקוח האו"ם, ישלטו במקום כוחות צה"ל בציר פילדלפי, במסדרון נצרים ובמעבר רפיח. זאת, במקום ההצעה שנידונה בשבוע שעבר לפיה המצרים ואנשי הרשות הפלסטינית ישלטו במעבר, וצה"ל יהיה נוכח חלקית בציר פילדלפי לתקופה מוגבלת, עד לסיום שלבי העסקה.

העיתון הלבנוני ציין כי "איחוד האמירויות הודיעה על נכונותה להיות שותפה לכוחות אם יהיה הסכם, בחסות האו"ם. המשימה הנוכחית של האמריקנים היא לשכנע את הישראלים לקבל את ההצעה, כאשר המשימה של המתווכות קטאר ומצרים היא לשכנע את חמאס לגביה".

גם רוירטס הצטרפה לגל המשרת לכאורה את חמאס, ודיווח כי "מקורות בחמאס ודיפלומטיים מערביים ציינו כי הדרישה של ישראל לנוכחות של צה"ל בציר פילדלפי ובפרוזדור נצרים - מעכבת הגעה לעסקת חטופים ולהפסקת אש".

בישראל לא הגיבו להצעה החדשה. גורמים מדיניים ציינו כי מדובר בניסיון "להפיל על ישראל את האשמה" לאי ההתקדמות בשיחות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש מספר פעמים בימים האחרונים שהוא עומד בתוקף על העקרון שצה"ל יישאר פיזית בציר פילדלפי. נציגים מהמוסד, השב"כ וצה"ל דנו השבוע עם המתווכות בשינויים בסידורי הביטחון בציר פילדלפי. על פי דיווח ב-YNET, המצרים, וגם החמאס, מתנגדים לנוכחות צה"ל בציר. הצעת הפשרה שהועלתה היא: אמצעים טכנולוגיים יותקנו על הגבול שבין רפיח למצרים, כלי טיס יצפו מהאוויר וימנעו מחמאס להתקרב לגבול מצרים.

פרשן העיתון וושינגטון פוסט, דייוויד איגנשיוס, ציין כי בארה"ב מעריכים שיחיא סינוואר מעוניין בעסקה מכיוון שהוא "כלוא" מתחת לאדמה. כמו כן, סינוואר העביר מסר לפיו הוא דורש התחייבות ישראלית, בערבות אמריקנית, כי הוא לא "יחוסל" לאחר שהצדדים יחתמו על ההסכם והמלחמה תסתיים.

העיתון הוסיף כי ישראל מעוניינת שהפסגה תצא לפועל בימים הקרובים, וזה המסר שהעביר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, נתניהו הציע "ויתורים נוספים". גורם מדיני בירושלים התייחס לדיווח והדגיש כי "לא מדובר בכאלה הקשורים לסוגיית השליטה בציר פילדלפי".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יחיא סינווארעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה