חדשות בארץ

הלוחם בעזה שארה"ב הטילה עליו סנקציות: "אני ברשימה עם סינוואר"

שלמה שריד הוא לוחם במילואים, ופעיל בתנועת "צו 9" שמוחא נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. משרד האוצר האמריקני כלל אותו ברשימת האישים שהוטלו עליהם סנקציות כלכליות

שלמה שריד (צילום עצמי, לפי סעיף 27א')שלמה שריד (צילום עצמי, לפי סעיף 27א')
אא

שלמה שריד לוחם מילואים ברצועה. הוא גם פעיל בתנועת צו 9, שחבריה מתנגדים להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, שלדבריהם רק מחזק את חמאס ונעשה תוך התעלמות מהצרכים של החטופים הישראליים בעזה.

ראשי התנועה ופעילים בה הוכנסו על ידי משרד האוצר האמריקני לרשימת האישיים והארגונים שהוטלו עליהם סנקציות כלכליות, בטענה שהם מהווים סכנה לביטחון באזור. הבנקים הישראליים נדרשו, והסכימו, להקפיא את חשבונותיהם.

באותה רשימה נמצאים כידוע בכירי החמאס, בהם יחיא סינוואר, ומזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה. בפוסט שפרסם שריד הוא כינה את הצעד: "הזוי" אך הוסיף כי זה לא ישבור את רוחו.

"לא תנצחו אותי, לא תנצחו אותי כל כך מהר. סנקציות אמריקניות אישיות! מה זה אומר?" כותב שריד ומוסיף: "בערב צח לפני כחודש התבשרתי שמרגע זה אני חולק רשימה עם חסן נסראללה, יחיא סינוואר, בן לאדן וסדאם חוסיין. בעקבות פעילות מחאה אזרחית שלי נגד מדיניות ממשלת ישראל שנותנת סיוע ישירות לחמאס בזמן מלחמה, חשבונות הבנק שלי הוקפאו לצמיתות ללא יכולת לערער על הדבר ההזוי הזה, ללא דיון, ללא התראה, ללא שום מעבר דרך מסגרות אכיפת החוק בישראל, ובהתבסס על מידע שגוי שעבר לממשל האמריקאי דרך אמצעי התקשורת".

לדבריו, "הבנקים בישראל פשוט מפחדים מהממשל האמריקני ומשתפים פעולה עם הסנקציות מחשש שאם לא, הם יפגעו. אז מה זה אומר סנקציות אמריקאיות? קודם כל זו תחושה שמכבש מתכנן לעבור מעליי ואח"כ לחזור ולוודא שאני לא מרים את הראש, מה שכמובן גורם לי לעשות ההפך. ברמה האישית זו התמודדות בירוקרטית ומשפטית על מנת לחיות חיים נורמליים ולהצליח לפרנס את משפחתי ולגדל את ילדיי".

שריד מספר כי כרטיסי האשראי שלי בוטלו, אין לו אפליקציות להעברת כספים, הפעולות בחשבון מוגבלות ודורשות הגעה לסניף ואישור של מנהל הבנק לכל פעילות. "מבחינה רגשית ההבנה של אוזלת היד של מערכות המדינה והתלות שלנו באמריקאים ממש מתסכלת, כותב שריד, "בהקשר של העשייה שלי כאזרח לקידום מטרות המלחמה ובראשן קידום של החזרת החטופים תוך כדי פגיעה קשה בחמאס, זה דווקא גורם לדחיפה מאוד גדולה להמשך העשייה ולהבנה שאני לוקח חלק בפעילות מאוד משמעותית".

שריד מספר כי הוא לוחם וכותב את הפוסט הזה מפאתי נוסיראת עמוק בתוך הרצועה. "יצאתי ללחימה בידיעה שאני יכול לאבד את חיי בזמן שאני לוחם, אז הסנקציות מבחינתי זה כמו פציעה קלה בדרך אל היעד, שמים תחבושת וממשיכים הלאה. ביידן וחבריו, אם אתם חושבים שלחץ כלכלי יעצור את הרוח שלנו אתם מתבלבלים. נמשיך בכל הכוח לפעול כדי שהפשע ההיסטורי הזה של סיוע ישירות לחמאס תוך כדי מלחמה ייעצר".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:שלמה שרידצו 9סנקציות כלכליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה