חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: מצרים דורשת שישראל לא תחזור לציר פילדלפי, אם הפסקת האש תקרוס

ראשי המוסד והשב"כ הישראלי נחתו במצרים והחלו בשיחות נוספות למצוא פתרון למחלוקת סביב צירי נצרים ופילדלפי. המצרים הקשיחו עמדות. חמאס לא השיב להצעה להגיע לשיחות המשא ומתן

ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)
אא

ראשי השב"כ והמוסד הישראלי, רונן בר ודדי ברנע, הגיעו היום (חמישי)  לקהיר לדון במחלוקות סביב צירי פילדלפי ונצרים, ומעבר רפיח. המטרה: להגיע להסכמות עם המצרים, לפני שיחות המשא ומתן מול חמאס שנקבעו ליום ראשון הקרוב. ארגון הטרור טרם השיב להצעה לשלוח משלחת לאותן שיחות.

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ישראל הציעה, מעבר לפיקוח אלקטרוני בציר, להקים שמונה מגדלי תצפית לאורך ציר פילדלפי. ארה"ב הציעה פשרה לפיה יוקמו שני מגדלים בלבד. מצרים התנגדה, והודיעה כי מדובר בהפרה של ההסכמי השלום לפיהם שיראל התחייבה לא לפעול בציר.

כמו כן, בעיתון האמריקני ציינו כי מצרים הקשיחה עמדה ודרשה כי אם תהיה הפסקת אש, ובתום השלב הראשון בן 42 הימים, המלחמה בעזה תתחדש, ישראל מתחייבת לא לחזור לציר פילדלפי או למעבר רפיח.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים בחמאס ודיפלומטים מערביים, שהתייחסו למשא ומתן לעסקת חטופים. לפי רויטרס, אותם גורמים אמרו כי "הדרישה של ישראל לנוכחות של צה"ל בציר פילדלפי ובפרוזדור נצרים מעכבת הגעה לעסקת חטופים ולהפסקת אש".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ציר פילדלפיעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה