חדשות בארץ

חדשות השבת: הצפון תחת אש, המשא ומתן מול חמאס יתחדש מחר

ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו בפעילות בשכונת זייתון בעזה, שבעה נוספים נפצעו, מהם ארבעה באורח קשה. משלחת ישראלית תצא מחר לקהיר. ניסיון פיגוע בבית כנסת בצרפת

אא

קרבות קשים בשכונת זייתון בעזה, ארבעה לוחמים נהרגו - דובר צה"ל הודיע היום (מוצאי שבת) כי ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו בקרבות בעזה. שלושה מהם: רס"ל (מיל׳) דניל פצ׳ניוק (26) מבת ים, רס"ל (מיל׳) ניתאי מיטודי (23) מאשקלון, ורס״ל (מיל׳) אביתר עטואר (24) מראש העין, נהרגו ממטען שהופעל על כוח צה"ל בשכונת זייתון. שלושת הלוחמים משתייכים לגדס"ר 6310 בחטיבת "ירושלים".

בקרב עם מחבלים בציר נצרים נהרג רס"ם (מיל׳) יניב יצחק אורן (35) מעין גדי, לוחם בגדוד 8119 בחטיבה. באירוע שבו נפלו פצ׳ניוק, עטואר ומיטודי הי"ד, נפצעו שבעה לוחמים נוספים, ארבעה מהם באורח קשה.

בכך עלה מספר חללי צה"ל מתחילת מלחמת חרבות ברזל ל-699. מתוכם, 335 נפלו בתמרון הקרקעי ברצועה.

מטחים כבדים אל הצפון במהלך כל סוף השבוע - חיזבאללה שיגר למעלה מ-150 רקטות אל יישובי הצפון במהלך סוף השבוע. המטח הכבד ביותר, כ-40 רקטות, שוגר אתמול בערב מלבנון לאזור קריית שמונה והסביבה, בתוך 40 הדקות. רוב הרקטות שנורו אל הגליל יורטו, חלקן התפוצצו בשטחים פתוחים וגרמו לשריפות ביער ביריה וביער הבעל שם טוב. נזק נגרם לשני בתים בקריית שמונה. לא דווח על נפגעים.

10 מחבלים חוסלו בתקיפות בדרום לבנון, צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בסוריה - תחנת הרדיו הסורית "שאם אף-אם" דיווחה אתמול בערב על פיצוצים באזור חמה בסוריה. במקביל, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח על פיצוצים באזור הכפרי של חומס. באזור קיימות תשתיות של חיזבאללה והתקיפה מיוחסת לישראל.

בדרום לבנון, צה"ל חיסל במהלך סוף השבוע עשרה מחבלי חיזבאללה בתקיפות ממוקדות. המחוסלים משתייכים ליחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה. כמו כן, הותקף המשגר ממנו שוגרו רקטות בשישי בצהריים למרחב צפת.

בנוסף, בתקיפה ממוקדת חיסל כלי טיס של חיל האוויר, במרחב צור, את המחבל סעיד מחמוד דעיב, מפקד שטח במערך הרקטות והטילים של חיזבאללה. במרחב עייתא א-זוט חוסל באמצעות כלי טיס המחבל מחמד מחמוד נג'ם, אף הוא מחבל מרכזי ביחידת הרקטות של ארגון הטרור הלבנוני.

בדרום הארץ, הופעלו אמש אזעקות בשדרות, איבים וניר עם. שתי רקטות שוגרו מעזה. רקטה אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח, לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

מנהרה באורך קילומטר אותרה והושמדה ברפיח – צה"ל השמיד מנהרת טרור תת-קרקעית באורך כקילומטר במרחב רפיח. המנהרה נהרסה על ידי כוחות של יחידת ההנדסה באוגדת עזה בשיתוף עם יחידת יהל"ם. בתוואי איתרו הכוחות מטענים, תשתיות חשמל ודלתות הדף.

צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את טאהא אבו-נדא, מחבל במטה הייצור של חמאס, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן. על פי דובר צה"ל, "המחבל עסק בפיתוח ציוד צבאי ותשתיות נוספות ששימשו לייצור אמצעי לחימה של חמאס. אמצעי לחימה אלו משמשים את חמאס לירי לעבר שטח מדינת ישראל ולעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועת עזה".

כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 הפועלים בפאתי דיר אל-בלח השמידו עד כה עשרות תשתיות טרור וחיסלו עשרות מחבלים. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי לוחמי יחידת יהל"ם וכוחות גדוד 82 איתרו והשמידו בחאן יונס תוואי תת-קרקעי של הג'יהאד האיסלאמי באורך של כ-500 מטרים. עוד נמסר כי בפעילות נוספת, בפשיטה על מתחם לחימה של מחבלים, איתרו כוחות גדוד 77 אמצעי לחימה, בהם וסטים ורימונים, וכן משגר רקטות מוכן לשיגור.

משלחת ישראלית יוצאת למצרים, לדון בעסקה לשחרור חטופים – למרות שחמאס טרם השיב בחיוב להצעה שהונחה לפניו לפני עשרה ימים, ישראל הסכימה לחדש מחר בקהיר, בירת מצרים, את השיחות שיתכן ויובילו להפסקת אש ושחרור חטופים. בשיחות ישתתף גם ראש ה-CIA האמריקני, וויליאם ברנס.

בארה"ב דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצעה חדשה שהועלתה אתמול, לפיה ישראל תיסוג מעמדה אחת בציר פילדלפי, שתזוז כמה מאות מטרים אחורנית, ללא נסיגה מלאה כפי שדרשו החמאס והמצרים.

הצעה זו הועברה אמש לחמאס, שטרם השיב עליה. המצרים לא התנגדו לה. ההצעה בתוקף רק לשלב הראשון של הפסקת האש. בשלב השני, אם לא תתחדש הלחימה, ישראל תחל בנסיגה מלאה מהרצועה, כפי שדורשות המתווכות. נתניהו הדגיש כי הוא עומד על העיקרון שצה"ל לא ייסוג לחלוטין מהציר.

צרפת: שני רכבים התפוצצו ליד בית כנסת בדרום המדינה, שוטר נפצעניסיון פיגוע בעיר לה גרנד מוט בדרום צרפת, בסמוך לבית הכנסת "בית יעקב". שני כלי רכב ובתוכם בלוני גז התפוצצו לאחר שהוצתו במכוון. שוטר נפצע באורח בינוני כתוצאה מהפיצוץ ופונה לבית החולים.

לפי דיווחים בצרפת, החשוד בביצוע הפיגוע, שתועד במצלמות אבטחה, נשא דגל פלסטין ואקדח. נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס למקרה וכתב בחשבונו ברשת X כי "צריך לעשות הכל כדי למצוא את היוזם של האקט הטרוריסטי הזה ולהגן על מקומות פולחן במדינה. מחשבותינו עם קהילת בית הכנסת ועם כל היהודים בצרפת. המלחמה באנטישמיות היא קרב מתמשך".

יונתן ארפי, נשיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בצרפת, אמר כי מדובר היה ב"ניסיון הרג של יהודים בשבת".

מזג האוויר: חם - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף יהיה הביל, תורגש הכבדה בעומסי החום. ביום שני יהיה נאה, תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ייעשה חם מעט מהרגיל לעונה, במישור החוף יהיה הביל.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, ‏והן תהיינה רגילות לעונה. במישור החוף יהיה הביל.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חדשותחרבות ברזלחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה