חדשות בארץ

הסכנה האורבת לחיילים בעזה: 5 לוחמים נהרגו בתוך פחות משבוע מפיצוץ מטענים

בבית העלמין הצבאי באשדוד הובא למנוחות רס"ר (במיל') שלמה יהונתן חזוט הי"ד, שנפל אתמול מפיצוץ מטען ברצועה. אלמנתו ספדה לו: "חיכיתי שתחזור ממילואים כדי לספר למשפחה שאני בהריון"

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מאות ליוו בצהריים (שני) למנוחות את רס"ר (מיל') שלמה יהונתן חזוט הי"ד, שנפל אתמול ברצועה מפיצוץ מטען. חזוט הוא הלוחם החמישי שנהרג בימים האחרונים ממטעני חומר נפץ שהטמינו מחבלים בכניסה למבנים, בפתח פירי מנהרות ובצירי תנועה.

חזוט הותיר אחריו אישה בהריון וילדה בת שנתיים. מלכי, אלמנתו, ספדה לו: "שלומי שלי, אני כאן עכשיו ולא מאמינה שאתה לא נמצא פה, אני לא מעכלת. כשגילינו שאני בהיריון, זאת הייתה נקודה של אור בתוך הכאוס שלנו, כל כך התרגשת לשמוע שאנחנו מצפים לבן, חיכיתי כבר שתחזור מהמילואים שנוכל לספר למשפחה ולחברים. כואב לי שהבן שיבוא לא יזכה לחוות ולהכיר אותך, ולא יזכה לקבל את כל הטוב שאני ויעלי חווינו מהזמן המשותף איתך".

בהלוויה השתתפו בין היתר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הבריאות אוריאל בוסו, ח"כ ינון אזולאי וראש העיר אשדוד יחיאל לסרי.

חזוט, בן ה-36, נהרג בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה. הוא שירת כלוחם בגדוד 9207 בחטיבת ירושלים. מתחקיר האירוע עלה כי כוח חי"ר נע רגלית בשכונה, כחלק ממשימה לאיתור מנהרות ותשתיות חמאס, ולפניו סרקו את הדרך דחפורי D-9. הכוח המשוריין כנראה לא הפעיל או זיהה מטען צד רב-עוצמה שהונח והופעל מרחוק על ידי מחבלים שהסתתרו במנהרה. כתוצאה מהפיצוץ נהרג חזוט, ונפצעו לוחמים נוספים.

ביום שישי האחרון איבדה החטיבה ארבעה לוחמים נוספים, רס"ל (מיל׳) דניל פצ'ניוק, בן 26 מבת ים; רס"ל (מיל׳) ניתאי מיטודי, בן 23, מאשקלון; רס"ל (מיל׳) אביתר עטואר, בן 24 מראש העין ורס"ם (מיל׳) יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי. הי"ד

שלושת הראשונים: פ'צניוק, מיטודי ועטואר, הם לוחמי גדס”ר 6310, חטיבת "ירושלים". הם נהרגו מפיצוץ מטען בכניסה למבנה אותו ביקשו לסרוק. באירוע נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים נוספים מהגדוד, ושלושה נפצעו באורח בינוני. אורן נהרג בהיתקלות עם מחבלים.

אתמול הותר לפרסום כי סמ"ר עמית צדיקוב הי"ד, בן 20 מבית דגן, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם נפגע מפיצוץ מטען בעת כניסה למבנה בדיר אל בלאח.

בצה"ל סבורים כי מחבלים עוקבים אחר הכוחות ומפעילים את המטענים מרחוק. ההערכה היא כי המחבלים מתצפתים על הלוחמים באמצעות מצלמות שמוצבות ברחובות. המטענים הפכו בשבוע האחרון לסכנה גדולה שאורבת ללוחמים.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:חלל צה"לשלמה חזוטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה