לומדים מוסר

לפני שאתה אומר קדיש - זה מה שאתה חייב לזכור

הרב אהרן ראטה על חשיבת אמירת קדיש בכוונה ובקול רם: "גורמים לבטל גזירות קשות ורעות וניצולים אנשים ממיתה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"כיוון שעל ידי עניית הקדיש בכוונה ובקול רם, גורמים לבטל גזירות קשות ורעות וניצולים אנשים ממיתה, אם כן דמם ודם זרעם תלויים בך שאתה עונה בכוונה ובקול רם, כי הצלת אותם וגרמת להחיותם, ויש לך חלק בכל המצוות שהם עושים בתמידות עד סוף כל הדורות".

(הרב אהרן ראטה, "שומר אמונים")

 

משמעות הציטוט

הרב אהרן ראטה, בקטע זה מתוך "שומר אמונים", מדגיש את החשיבות העצומה של עניית הקדיש בכוונה ובקול רם. הוא מסביר שבאמצעות עניית הקדיש בצורה זו, האדם יכול לגרום לביטול גזירות קשות ורעות שעלולות לפגוע באנשים. כלומר, יש בכוח הקדיש כאשר נאמר בכוונה ובקול לעמוד מול צרות ולמנוע אותן, ואף להציל אנשים ממוות.

הרב ממשיך ומדגיש את אחריותו הגדולה של האדם שעונה את הקדיש בכוונה ובקול רם. דמם של אלו שניצלו תלוי בו, שכן בזכותו הם נמנעו מהצרה והוא גרם לכך שימשיכו לחיות. בכך, הוא מציב את עניית הקדיש כפעולה מצילת חיים בעלת משקל עצום בעולם הרוחני והפיזי.

יתרה מכך, הרב מוסיף שאותו אדם שענה את הקדיש יש לו חלק בכל המצוות שיעשו הניצולים וזרעם לאורך כל הדורות. במילים אחרות, בזכות מעשה זה, השפעתו נמשכת לדורות קדימה והוא זוכה לחלק במעשים טובים רבים שנוצרים בזכות ההצלה שגרם.

מכאן למדים שהפעולה הקטנה של עניית הקדיש יכולה ליצור השפעות מרחיקות לכת ונצחיות.

 

כמה מילים על המחבר

רבי אהרן ראטה נפטר לפני 77 שנים (ו' בניסן תש"ז). היה אדמו"ר חסידי ומייסד חבורת "שומר אמונים", אשר ממנה צמחו חסידויות כמו "שומרי אמונים", "תולדות אהרן" (הנקראת על שמו), "תולדות אברהם יצחק" ועוד. בחצרות אלו הוא מוכר בכינוי 'האדמו"ר הזקן'.

הוא הדגיש את חשיבות אמירת אמן בקול רם, ובשנת תרצ"ג שינה את שם קבוצת חסידיו ל"חבורת שומר אמונים", בהשראת מאמר חז"ל: ”פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים - אל תקרי שומר אמונים אלא שאומרים אמן” (סנהדרין קי, ב). נושא זה עומד במרכז ספרו "שומר אמונים".

הרב אליהו עמר - השפעת הקדיש על נשמות הנפטרים

סוד אמירת הקדיש: מיטב הסרטונים שיתנו לכם חשק להשקיע

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:קדיששומר אמוניםהרב אהרן ראטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה