בריאות ותזונה

אלו הטעויות שאנו עושים כשאנחנו שותים קפה בבוקר

רובנו אוהבים לפתוח את הבוקר עם כוס קפה, אבל האם אנחנו שותים אותו בזמן הנכון ובאופן הנכון? טעויות נפוצות שכולנו עושים עלולות להשפיע לרעה על הבריאות והאנרגיה שלנו במהלך היום. כך תעשו את זה נכון

אא

אנשים רבים מסביב לעולם אוהבים לפתוח את היום שלהם עם כוס קפה חם. הקפאין מעניק לנו תחושה של ערנות, אבל מבלי שנשים לב – הוא גם יכול להפוך לבעיה. אם כן, מהן הטעויות שכולנו עושים כשאנחנו שותים קפה בבוקר ואיך אפשר להימנע מהן כדי למקסם את התועלות הבריאותיות והאנרגטיות של המשקה האהוב?

שתיית קפה מוקדם מדי בבוקר

הטעות הראשונה שרבים מאיתנו עושים היא לשתות קפה מיד עם היקיצה. כשאנחנו מתעוררים, רמות הקורטיזול בגוף שלנו בשיאן. קורטיזול הוא הורמון שמעורר את הגוף באופן טבעי, מסייע בהתמודדות עם סטרס ומגביר את הערנות שלנו. כשאנחנו שותים קפה בשלב זה, הקפאין עלול להפריע לייצור הקורטיזול ולהוביל לכך שהגוף יסתמך פחות על המנגנון הטבעי שלו ויותר על הקפאין כמקור אנרגיה. כתוצאה מכך נוכל להרגיש עייפות מוגברת בהמשך היום, כשאפקט הקפאין מתפוגג.

אז מה עושים?

פתרון אפשרי הוא לדחות את שתיית הקפה לשעות הבוקר המאוחרות, בין שעה לשלוש שעות לאחר היקיצה. בשלב זה רמות הקורטיזול מתחילות לרדת, והקפאין יוכל לספק את הדחיפה הנחוצה מבלי להפריע לתהליכים הטבעיים של הגוף.

שתיית קפה על קיבה ריקה

בעיה נוספת קשורה להרגל שלנו לשתות קפה על קיבה ריקה. הקפאין מגרה את יצירת החומצה בקיבה, ולמי שיש רגישות לקפאין זה עלול להוביל לצרבות, כאבי בטן ואפילו נזקים לטווח ארוך, כמו בעיות במערכת העיכול. בנוסף, מחקרים הראו ששתיית קפה לפני ארוחת הבוקר יכולה לפגוע באיזון רמות הסוכר בדם ולהגביר את הסיכון למחלות לב וסוכרת מסוג 2.

אז מה עושים?

כדי להימנע מכך, מומלץ לאכול ארוחת בוקר קטנה לפני שתיית הקפה. אפילו משהו פשוט כמו פרוסת מלחם מלא יכולה להקל על מערכת העיכול ולהפחית את הסיכונים.

שימוש מוגזם בסוכר ומוצרי חלב עתירי שומן

קפה כשלעצמו הוא משקה בריא יחסית, עשיר בנוגדי חמצון. אבל כשאנחנו מוסיפים לו כמויות גדולות של סוכר, סירופים מתוקים או חלב עשיר בשומן, הקפה יכול להפוך לפצצת קלוריות ולגרום לעלייה במשקל ולפגיעה בבריאות הלב.

אז מה עושים?

במקום להשתמש בסוכר ומוצרים עתירי שומן, נסו להפחית בהדרגה את כמות הסוכר או לעבור לשימוש בממתיקים טבעיים כמו סטיביה. בנוסף, ניתן להשתמש בחלב דל שומן או בחלופות צמחיות כמו חלב שקדים או שיבולת שועל, שמוסיפות טעם לקפה בלי לפגוע בבריאות.

התייבשות

במהלך הלילה הגוף מאבד נוזלים ולכן רבים מאיתנו מתעוררים במצב של התייבשות קלה. שתיית קפה, שהוא חומר משתן, כמשקה הראשון בבוקר עלולה להחמיר את המצב ולהוביל להתייבשות נוספת. זה עלול לגרום לכאבי ראש, עייפות ואף בעיות בתפקוד הכללי של הגוף.

אז מה עושים?

הפתרון הפשוט ביותר הוא להתחיל את היום עם כוס מים לפני שתיית הקפה. זה יסייע להתעוררות טובה יותר ולמניעת התייבשות.

צריכת יתר של קפאין

צריכת קפה בכמויות גדולות יכולה לגרום לבעיות כמו חרדה, דפיקות לב מהירות ואף נדודי שינה.

אז מה עושים?

חשוב להקפיד על צריכה מתונה של קפה, במיוחד אם אתם שותים אותו גם במהלך היום ולא רק בבוקר. ההמלצה היא לא לעבור את ה-400 מיליגרם קפאין ביום, שזה בערך 4 כוסות קפה סטנדרטיות.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:קפהאורח חיים בריא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה