חדשות בארץ

סערה בצה"ל: קצינה השתלחה במח"ט ובחיילי הציונות הדתית

קצינת בריאות הנפש זומנה לבירור משמעתי לאחר שהאשימה את מפקד חטיבת אלכסנדרוני בעידוד "רצח עם". בנוסף, פרסמה גינויים נגד חיילים חובשי כיפה. משפחות שכולות הגיבו בזעם

לוחמים ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)לוחמים ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

קצינת צה"ל במילואים, המשמשת כקצינת בריאות הנפש של חיילי חטיבת אלכסנדרוני, זומנה היום (שלישי) לבירור משמעתי אצל מפקד החטיבה, אל"מ משה פסל. זאת, בעקבות פוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, בו השתלחה במפקד החטיבה ובחיילי הציונות הדתית המשרתים בה.

על מפקד החטיבה כתבה הקצינה: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים". על אנשי הציונות הדתית כתבה הם "כת של אוכלי מוות". דובר צה"ל מסר: "הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה"ל. האירוע בבירור".

דבריה עוררו זעם בקרב משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן, חיילי החטיבה, שנלחמו בעזה וביו"ש.

נשים של לוחמי מילואים בחטיבה פרסמו הבוקר מכתב הקורא להדיח את הקצינה. במכתב כתבו נשות הלוחמים: "אנו בהלם ובזעם לנוכח דברי ההסתה והפילוג שיצאו מפיה של הקצינה. הבעלים, בני הזוג וילדינו ששרתו מעל 250 יום במלחמת חרבות ברזל, נושאים בנטל הקרב זה למעלה מעשרה חודשים. אנו, כנשותיהם, תומכות בהם ללא לאות ומעניקות להם את כל הכוח והרוח הדרושים להמשך השירות".

"הלוחמים האמיצים של חרבות ברזל, ראויים להערכה ולא לשנאה. דבריה של קצינת בריאות הנפש פגעו בנו ובמשפחות הנופלים. איננו מוכנות לקבל מצב שבו מישהי תזלזל כך בחטיבה שלנו ועל הערכים שעליהם היא עומדת - אחדות, כבוד הדדי ויראת כבוד למשפחות הנופלים. לא נוכל לקבל מצב שבו קצינה בצה"ל תפיץ דברי שנאה ופילוג, במיוחד בתקופה רגישה זו".

הנשים הוסיפו: "אנו דורשות להדיחה מתפקידה באופן מיידי. איננו יכולות להשלים עם העובדה שאישה כזו תהיה אחראית על בריאות הנפש של בעלינו".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, פנה היום במכתב דחוף לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וליו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין. רוטמן ציין כי "לא ייתכן שקצינה בצה"ל, בזמן מלחמה, מפרסמת שמפקד החטיבה ׳מאחל ללוחמים לבצע רצח עם'. אני דורש בירור משמעתי בהול ונקיטת צעדים פיקודיים".

לדברי רוטמן, "חומרת הדברים אינה יכולה להיות מוטלת בספק. לא ייתכן שחיילים מבני הציונות הדתית, שמשרתים ומחרפים את נפשם, ולצערנו גם רבים מהם מוסרים את הנפש ונופלים בקרב, יצטרכו לפנות לקבל טיפול נפשי מקצינה שבזה להם, ומשווה אותם לאויב".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הג'ודו של ישראל, ששכל את בנו עומר הי"ד בקרבות בעזה, והיה חייל בחטיבה, התייחס לסערה סביב דברי הקצינה. "עומר שלנו שירת בגולני ולא הכרנו את חטיבת אלכסנדרוני המפוארת, המדהימה, הוותיקה והאמיצה, עד אחרי שהוא נהרג. מאז נפילתו, פגשנו לוחמים, החל מרמת הלוחם בשטח ועד המח"ט היוצא. מדובר בישראלים והישראליות היפים ביותר שיש. אמיצים, אוהבים, חזקים בגוף ובנפש".

"פגשנו והתאהבנו בחיילים מכל החברה הישראלית, דתיים, מסורתיים וחילונים גמורים מכל מקום בארץ - ערים, מושבים וקיבוצים. אנחנו גאים שעומר נלחם בחטיבה המפוארת הזו, ובלתי נסבל לי לשמוע משהו שיפגע במורשת שלה. עומר וסעדיה דרעי הי"ד, שבאו ממקומות שונים, מצאו חברות אמיצה בחטיבה ונפלו יחד. הדם שלהם התערבב בלי לבדוק מי הולך לבית כנסת בשבת ומי הולך למסיבה. זה עם ישראל וזו חטיבת אלכסנדרוני".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:צה"לחטיבת אלכסנדרוניבירור משמעתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה