חדשות בארץ

לחץ על חמאס: צה"ל מרחיב את צירי נצרים ופילדלפי

במקביל למשא ומתן מול ארגון הטרור, כוחות צה"ל קיבלו הוראה להרחיב את שטח הצירים ולצמצם את האזורים המוגדרים "הומניטריים". הצעד כולל פגיעה בתשתיות והרחקת מחבלים. נמשכת הכוננות מחשש למתקפה איראנית

פעילות בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)פעילות בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל ממשיך היום (שלישי) לפעול להרחבת הצירים פילדלפי ונצרים. הפעולה כוללת השתלטות על שטח נוסף לרוחב הצירים. הרחבת השטח נעשית במקביל לצמצום האזורים ההומניטריים, הסמוכים לאותם הצירים.

המטרות: להמשיך בפירוק התשתיות הצבאיות של חמאס, לפגוע במחבלי חמאס וג'יהאד הפועלים בסמוך לצירים, ולהפעיל לחץ על ארגוני הטרור כדי לקדם את עסקת החטופים.

בחדשות 12 דווח כי הלוחמים בעצם מרחיקים את המחבלים מהצירים, על ידי פשיטות ממוקדות. ההרחבה נעשית בהתאם לתנאי הלחימה ולתוואי השטח. בחלק מהמקומות הלוחמים מגדילים את רוחב המסדרון בשני קילומטרים ובחלק מהמקומות אפילו בארבעה קילומטרים.

בציר פילדלפי המטרה היא ליצור אזור חיץ ברוחב של כקילומטר אחד, לכל אורכו של הציר. במקביל, צה"ל סלל דרך וישנה כוונה, בתאום עם המצרים, לבנות מכשול, שיכלול הנחת רכיבי זיהוי חדישים לאורך הגבול והטמנת סנסורים.

בארה"ב דווח כי גורמי מודיעין אמריקניים ציינו היום כי להערכתם חיזבאללה ואיראן טרם ויתרו על רצונן לתקוף בישראל בצורה רחבה. עם זאת, נראה כי לאחר פעילות המנע של צה"ל בלבנון, הסיכוי פחת.

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה היום כי "צה"ל מוכן לכל האפשרויות, לרבות מלחמה כוללת. חיזבאללה לא השתמש בטילים מדויקים מפני שהוא יודע שפגיעה במטרות במרכז ישראל עם הטילים האלה - פירושה מלחמה". על פי הדיווח, בצה"ל ערוכים לאפשרות של מעבר מהיר מחזית הדרום לחזית הצפון.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה