חדשות בארץ

במבצע צבאי ממוקד: חטוף ישראלי חולץ בחיים ממנהרה בעזה

החטוף קאיד פרחאן קאדי, בן 52 מרהט, אשר נחטף על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, אותר בחיים במנהרה. הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבו הרפואי מוגדר טוב

פרחאן קאדי (צילום: באדיבות המשפחה)פרחאן קאדי (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הותר אחר הצהריים (שלישי) לפרסום כי במבצע של צה"ל והשב"כ חולץ היום מעזה החטוף הישראלי קאיד פרחאן קאדי, בן 52 מרהט, אב ל-11, אשר נחטף על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, מאזור היישוב מבטחים כשהיה בדרכו למקום עבודתו בקיבוץ מגן, בו עבד כשומר. קאדי שהה בשבי חמאס 326 ימים.

החטוף חולץ על ידי לוחמי צה"ל מיחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב"כ. קאדי אותר במנהרה בדרום הרצועה. הוא הועבר בביטחה לארץ ואושפז לבדיקות במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. מצבו הרפואי תקין.

זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שצה"ל מצליח לחלץ חטוף חי מתוך מנהרה תת קרקעית. בכל שלושת מבצעי החילוץ המוצלחים הקודמים החטופים הוחזקו מעל הקרקע במבנים. פרטי החילוץ בשלב זה אסורים לפרסום. בעקבות החילוץ נותרו ברצועה 108 חטופים ישראליים.

החטוף שחולץ היום הוא השמיני במספר שמחולץ בחיים מעזה. קדמו לו: אורי מגידיש, במבצע "ראשית האור"; במבצע "יד הזהב" חולצו פרננדו מרמן ולואיס הר ובמבצע "ארנון" חולצו: נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג ז'אן.

פאיז, קרוב משפחה של פרחאן, אמר בבית החולים סורוקה: "זו שמחה שאי אפשר לתאר אותה. לא היתה ולא תהיה שמחה כזו. אני מקווה שיחזרו כל החטופים בשלום ויהיה לכולם את ההתרגשות שיש לנו עכשיו".

מהמרכז הרפואי סורוקה נמסר: "עם הגעתו עבר בדיקה רפואית ראשונית במלר"ד על מנת להעריך את מצבו ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים. הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב. נפגש כבר עם בני משפחה בהתרגשות גדולה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם פרחאן קאדי, בירך אותו ואמר לו כי עם ישראל כולו מתרגש משחרורו. משלכתו של נתניהו נסמר כי "ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי הוא ימשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו הביתה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מברך את צה"ל, שב״כ וכוחות הביטחון על חילוץ מוצלח של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי. זה רגע משמח למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי: "אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה"ל ושב"כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח". שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש, אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:פרחאן קאדיחילוף חטוף בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה