חדשות בארץ

צה"ל הרס מבנים במוצב נחל עוז, הורי התצפיתניות: "העלמת ראיות?"

בצה"ל ציינו כי ישנם ליקויי בטיחות שהוסרו במהלך שיפוץ המוצב. ההורים: "איך יתאפשר לחקור את מה שקרה במוצב כשהעדויות שנותרו על המבנים נעלמות"

מוצב נחל עוז, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)מוצב נחל עוז, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הורי התצפיתניות הנמצאות בשבי חמאס בעזה, ושאחרות נרצחו במתקפה על מוצב נחל עוז, הביעו היום (שלישי) כעס בעקבות ידיעה שצה"ל החל להרוס מבנים במוצב. כך דווח בחדשות 12.

ההורים ציינו כי נודע להם במקרה על הרס המבנים. לדבריהם, "אף אחד לא טרח לעדכן אותנו. אטימות מוחלטת לכאב שלנו. גם העיתוי, בזמן שאנחנו באזכרות, רגע לפני ה-7.10 הוא מנותק וחסר רגישות".

ההורים הביעו חשש שמדובר "בפעולה שנועדה לטשטש ולהעלים ראיות לקראת ועדת חקירה שעשויה לקום בהמשך. אי אפשר שלא לתהות בנוגע לשאלה, איך יתאפשר לחקור לעומק את מה שקרה במוצב כשהעדויות שנותרו על המבנים, אלו שמספרות את הסיפור, נעלמות".

לפי הדיווח, ההורים הוסיפו: "אנחנו מבינים שיש לצבא צרכים ושהמוצב צריך לחזור לתפקוד. אבל אפשר גם וגם. הצבא הסכים איתנו בעניין של שימור המוצב והמורשת של החיילות והחיילים שנפלו בו, אבל בפועל השאירו לנו רק את הזיכרון של המוות. כל הזיכרונות של החיים נלקחו מאיתנו היום".

בצה"ל ציינו כי נעשים שיפוצים במוצב בעקבות הפקת לקחים מאירועי שבעה באוקטובר ומתבצעים חידושים של ליקויי בטיחות. בנוסף, נמסר כי המשפחות ביקשו לשמר את המיגונית ועוד כמה מבנים ספציפיים, והם עוברים תהליך של שימור, כמו שסוכם.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:משפחות החטופיםמוצב נחל עוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה