בריאות ותזונה

הילדים אוכלים ביצה כמה פעמים בשבוע? את זה אסור לכם לעשות

מומחית לענייני תזונת ילדים מסבירה מה הכללים החשובים באכילת ביצים, איך להימנע מחיידקים ומה בשום אופן אסור לעשות כשקונים אותן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו צורכים פחות פעם ביום ביצה. זה יכול להיות בארוחת הבוקר או ארוחת הערב ובמגוון צורות. השאלה היא מה מותר ומה אסור לעשות עם ביצים, במיוחד בימי הקיץ, כשחם? מה הזמן הנכון לאכול אותן ואיך נמנעים מהידברות בחיידקים? חגית לב, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות - מחוז הדרום, ומומחית בתזונת ילדים, בריאטריה, הריון והנקה מספרת לאתר N12 כי יש להקפיד על כללים מסוימים כדי להימנע מזיהום חיידקי, ובפרט מסלמונלה, שעלול להימצא בביצים טריות.

הכלל הראשון והחשוב ביותר, לדבריה, הוא להימנע מאכילת ביצים טריות שלא בושלו. יש לבשל ביצים בישול מלא, וכדי לוודא זאת, יש לבשל את הביצים במים רותחים במשך 10 דקות לפחות. בישול זה מבטיח חיסול של החיידקים, כולל סלמונלה, ומקטין את הסיכון להדבקה.

בעת רכישת ביצים, יש להקפיד על מספר כללים: לא לקנות ביצים ללא סימון ברור, להימנע מביצים סדוקות או שבורות ולהקפיד על כך שקליפת הביצה תהיה נקייה. ביצים במצב זה עלולות להכיל חיידקים ולכן מסוכנות לשימוש.

בנוסף, יש לאחסן את הביצים אך ורק במקרר, בכלי פלסטיק סגור. פעולה זו שומרת על טריות הביצים ומונעת חדירה של מזהמים חיצוניים. חשוב להוציא את הביצה מהמקרר סמוך לשימוש בה כדי למנוע שינויי טמפרטורה שיכולים לפגוע בטריות.

דבר חשוב הוא להימנע משטיפת ביצים לפני השימוש בהן. שטיפת הביצים עלולה להחדיר חיידקים דרך הקליפה. יש לשמור על הפרדה מוחלטת בין ביצים שבושלו לבין ביצים לא מבושלות, ולשטוף היטב את הידיים במים וסבון לפני ואחרי הטיפול בביצים או באריזתן.

לדבריה, שמירה על כללים אלו תבטיח שימוש בטוח בביצים ותמנע סכנות בריאותיות.

לאחרונה בדקה הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, כמה ביצים מומלץ לאכול במהלך השבוע. היא הסבירה כי "בעיתונים המדעיים שאני מנויה עליהם יוצאים הרבה מחקרים בעניין, ולאחרונה בכולם בולטת המגמה – אין בהכרח קשר בין כמות הביצים שצורכים לבין מחלות לב. המחקר האחרון שקראתי בדק את ההבדל בבדיקות הדם לאורך זמן בין אנשים שאוכלים פחות מביצה אחת בשבוע, לבין כאלו שאוכלים מעל 14 ביצים לשבוע, והתוצאות הראו שאין הבדל".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:ביצהסלמונלהד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה