בריאות ותזונה

המומחים מסבירים: השיטה שתשמור לכם על עגבניות השרי טריות

עגבניות השרי נרקבות לכם מהר מדי? הנה 3 טיפים לאחסון נהדר של העגבניות במטבח שלכם. וגם: כמה זמן הן יחזיקו בלי שתכניסו אותן למקרר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים קרה לכם בעבר שפתחתם את המקרר וראיתם שעגבניות השרי שלכם רקובות ואינן אכילות יותר? ישנן מספר דרכים לשמור על העגבניות טריות ורעננות, וכעת שורה של מומחים מאתר Slurrp חושפים אותן.

כשמדובר באחסון של ירקות או פירות, מתברר כי השיטה משתנה בהתאם לפרי שאותו אתם רוצים לשמר. חלק מהפרטים צריך לאחסן בטמפרטורת החדר, וכלל לא להכניס למקרר. עגבניות שרי מזכירות עגבניות רגילות, אך קטנות יותר ועם טעם שונה. לכן ניתן להשתמש בשיטת אחסון דומה: מומלץ לשמור את העגבניות בטמפרטורת החדר לפני האחסון, וכך הן יבשילו די מהר לפני שאתם מכניסים אותן למקרר. כדי להאריך את חיי המדף, אחסנו אותן בשקית פלסטיק אטומה במקרר.

אם הן מוקפאות, הסירו את הגבעולים, הניחו את העגבניות בשכבה אחת על תבנית אפייה והכניסו למקפיא. לאחר 4 שעות, העבירו אותן לשקית או מיכל אחסון. הן מתאימות לשימוש במתכונים כמו מרקים או רטבים.

אם אתם רוצים לאחסן אותן במקרר, דעו שזה מאט את תהליך ההבשלה ומאריך את חיי המדף, אבל כדי לעשות זאת מומלץ לשמור אותן בקופסת פלסטיק או זכוכית עם מכסה מעט פתוח, כדי למנוע מהן לקבל מכות, ולאפשר להן לספוג לחות.

אם תשאירו את העגבניות בטמפרטורת החדר, הן ישרדו כשבוע לפני שיתקלקלו. לכן, חשוב לשמור אותן במקום מאוורר, רחוק מאור שמש ישיר וממקורות חום. בדרך הזו, העגבניות יישמרו טוב יותר.

אגב, אם תניחו פרי או ירק רקוב ליד ירקות ופירות טריים – תהיה לכך השפעה. שימו לב שאתם בוחרים ירקות ופירות טריים שאין עליהם פגמים או נזקי חרקים וריקבון. כמו כן, לאחר שקניתם בסופר, הניחו את הפירות והירקות מעל שאר המצרכים כדי שלא ייפגעו מנזקי מעיכה ופצעי לחץ בדרך הביתה.

בנוסף, לפני האחסון, הסירו עלים מיותרים כמו שיש במלפפונים, בגזר ובצנונית. העלים מגבירים את מידת הלחות שמעודדת ריקבון בירק. גם בירקות כמו חסה, כרוב ופטרוזיליה – יש להסיר את העלים הרקובים לפני האחסון.

ירקות שמאחסנים מחוץ למקרר יש להניח במקום מוצל וקריר. המנעו לשים אותם בארונות או קופסאות סגורות. העדיפו לאחסן אותם בסלסלות מאווררות.

טיפ אחרון – יש לשמור על הניקיון. פעם בשבוע, הקפידו לנקות את מגירת הירקות כדי לשמור על סביבה נקייה מבקטריות ולחות. כמו כן, היפטרו מהירקות והפירות שכבר הרקיבו, או השתמשו באלה שהבשילו מאוד. תמיד כיף לעשות שייק מפירות שעוד מעט תם זמנם.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:עגבניות שריאחסון עגבניות שרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה