חדשות בארץ

בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל בסוריה, מתרחב המבצע הצבאי ביו"ש

פראס קאסם היה אמון על בניית התוכניות האופרטיביות של ארגון הטרור. חוסל מן האוויר בגבול סוריה לבנון. צה"ל פועל מאז הבוקר בג'נין ובטול כרם והרחיב את הפעולה גם לכפר טובאס, סמוך לבקעה

פעילות ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל אישר כי היום (רביעי) חוסל בגבול סוריה-לבנון מחבל מרכזי במחלקת המבצעים של הג'יהאד האיסלאמי. המחבל פראס קאסם, נחשב לאיש מרכזי במחלקת המבצעים של ארגון הטרור.

על פי צה"ל, היה אמון על בניית התוכניות האופרטיביות של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון, ולקח חלק מרכזי בגיוס מחבלים פלסטינים לארגון הטרור חיזבאללה, לצורך מימוש פעולות טרור מלבנון נגד מדינת ישראל. בשנים האחרונות, חיזבאללה, בהכוונה ובמימון איראני, מגייס גורמים פלסטיניים באופן שיטתי על מנת לקדם פעילות טרור.

בתקיפה חוסלו מספר מחבלים נוספים מארגון הטרור שהיו בדרכם מסוריה ללבנון למטרת ביצוע פעילות טרור עבור חיזבאללה.

הערב עדכן דובר צה"ל כי נמשך מבצע "מחנות קיץ", לסיכול טרור במחנות הפליטים בג'נין וטול כרם, והמבצע התרחב גם למרחב טובאס, סמוך לבקעה. עד כה חוסלו לפחות 10 מחבלים במבצע הרחב של צה״ל בצפון השומרון ובקעת הירדן.

במבצע הצבאי נוטלים חלק מאות לוחמים מחטיבת כפיר, יחידת דובדבן, כוחות הנדסה ומסתערבי ולוחמי מג"ב. הכוחות ניהלו חילופי אש מול מחבלים, עצרו מספר מבוקשים, וכוחות ההנדסה גירדו כבישים עם חשד למטענים. מספר מטענים הופעלו על הכוחות.

בצה"ל הדגישו כי "הכוחות ממשיכים לפעול, והלחימה צפויה להימשך עוד פרק זמן ממושך". המבצע החל לפנות בוקר עם חיסולם מן האוויר בג'נין של שלושה מחבלים חמושים אשר היוו איום על הלוחמים בשטח.

אחר הצהריים הלוחמים איתרו והחרימו אמצעי לחימה בהם רובה מסוג  'M-16', תחמושת וציוד צבאי נוסף. כמו כן, מסתערבי מג"ב יו"ש חיסלו שני מחבלים חמושים נוספים.

במרחב פרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים כלי טיס תקף וחיסל מהאוויר ארבעה מחבלים חמושים אשר סיכנו את הכוחות בשטח. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה, חשפו והשמידו מטענים מתחת לצירים.

הרמטכ"ל לראשי הרשויות בבקעה: "אנחנו פה כדי לחזק קודם כל את הביטחון"

רב-אלוף הרצי הלוי סייר עם המפקדים בנקודה בה חוסל המחבל שירה לעבר היישוב בקעות לפני כשבועיים, וקיים הערכת מצב עם המפקדים בנושא הגבול המזרחי ומאמצי הביטחון בשומרון ובבקעה. בהמשך קיים שיח עם ראשי הרשויות והמועצות המקומיות בקעת הירדן, עמק הירדן, עמק המעיינות ומגילות ים המלח.

הלוי: "צה״ל נלחם בשבע זירות במאפיינים מאוד שונים. אנחנו פה כדי לחזק קודם כל את הביטחון, ואחרי זה גם את תחושת הביטחון. יש חשיבות גדולה לכיתות הכוננות, אנחנו פועלים כדי לחזק אותן ומשקיעים בכך המון. נהיה כאן ככל שנוכל עם יותר כוחות ויותר משאבים, כדי לבנות תשתית ביטחונית טובה יותר, שתייצר ביטחון טוב יותר ליישובים".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:סיכול טרורג'ניןמבצע מחנות קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה