חדשות בארץ

הפסקת הסבסוד במעונות לילדי חייבי גיוס: הממשלה תשקול לחוקק חוק שיאפשר את התקצוב

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פרסמה חוות דעת הקובעת כי יש להפסיק את הסבסוד. לאחר פניית שר הרווחה הסכימה לעכב את הביטול בחודשיים. בממשלה שוקלים לעקוף את האיסור בחקיקת חוק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הממשלה תדון בישיבתה הקרובה בהפסקת הסבסוד במעונות לאברכים חייבי גיוס. כך הודיע היום (חמישי) שר העבודה והרווחה יואב בן צור, שפנה בנשוא לראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, כי יש להפסיק את הסבסוד שניתן לאימהות לילדים שאביהם אברך חייב גיוס. זאת, לטענתה, עקב פסיקת בג"ץ שקבעה כי לעצור את תקצוב הישיבות בשל פקיעת חוק הגיוס.

בן צור שלח למיארה חוות דעת משפטית, הקובעת כי אין קשר בין פסיקת בג"ץ בנושא חוק הגיוס, לבין סבסוד שניתן לעידוד יציאת אימהות לעבודה. השר ציין כי בימים האחרונים אנשי משרדו ניסו לנהל שיחות עם היועמ"שית. הם הציעו לעכב את ביטול הסבסוד בשנה אחת לפחות, וטענו, בין היתר, כי לא יתכן שסבסוד יופסק שבוע לפני תחילת שנת הלימודים.

לדברי השר, ה"פשרה" שהציעה מיארה היא לעכב את הפסקת הסבסוד בחודשיים, עד לחודש נובמבר, ולאחריו הוא יופסק.

במכתב ששלח השר למיארה הוא כתב, בין היתר: "החלטתכם על דחיית הגזירה לתקופה בת שלושה חודשים בלבד, אינה נובעת ממניעים מוסריים. היא מהווה תוצאה ישירה לטיעונים כבדי המשקל שהצגתי בדיונים עד כה. משכך לא היה מנוס בפניכם אלא לתת דחייה קצרת מועד בכדי לעצור את המאבק הצודק והמוסרי באמצעות פתרון זמני - מצג שווא שרק יעמיק את הבעיה. עמדתי היא ברורה ונחרצת, רק דחיה של שנה לפחות תיתן מענה ופתרון עבור אלפי פעוטות, אימהות ומטפלות שעתידם, ביטחונם ורווחתם לוט בערפל".

בריאיון ב-103FM אמר היום בן צור: "החלטת היועץ המשפטי לממשלה לביטול הסבסוד במעונות היא אכזרית ומנותקת מהמציאות. אין ולא היה קשר בין הסבסוד במעונות לחוק הגיוס. התמיכה נועדה נטו לעידוד תעסוקת נשים שישתלבו במעגל העבודה. המספרים מדברים בעד עצמם - יש 83 אחוזי תעסוקה אצל נשים חרדיות, זהו מספר אדיר".

בשל כך, לאחר פניית השר, הממשלה תדון בנושא ביום ראשון הקרוב, כאשר המטרה היא להגיע בהמשך להחלטת ממשלה או חוק.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:ישיבת ממשלהסבסוד מעונות היום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה