חדשות בארץ

ועדת החינוך אישרה את סעיף ההזנה, תלמידים הזכאים לארוחה חמה לא ייפגעו

חברי ועדת החינוך אישרו את סעיף ההזנה שמעניק ארוחה יומית חמה לילדי הגן ולתלמידי בית הספר היסודי, שלומדים ביום חינוך ארוך. העלו בארבעה שקלים את תעריף הביטוח השנתי לילד

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

סעיף ההזנה, שמעניק ארוחה יומית חמה לילדי הגן ולתלמידי בית הספר היסודי, שלומדים ביום חינוך ארוך, אושר היום (חמישי) בוועדת החינוך. המשמעות: הוסר האיום לקצץ את תקציב המפעל שמספק ארוחות לתלמידים. ההורים ישלמו עבור הארוחה בין אפס לשבעה שקלים, תלוי במיקום המוסד החינוכי. השתלום יצורף לסל התשלומים של ההורים.

בנוסף, אושרו היום בוועדה הסעיפים שניתנים לגבייה מההורים: ⁠סל תרבות בעלות של 65-162 שקלים לתלמיד; טיולים 60-616 שקלים; הנהגת הורים ארצית וועד הורים יישובי בעלות של 3 שקלים לתלמיד. יתר הסעיפים שדורשים את אישור ועדת החינוך כמו מסיבות והשאלת ספרים לתשפ"ו לא אושרו היום וצפויים לעלות להצבעה בהמשך השנה.

הוועדה אישרה תעריף של 73 שקלים בביטוח תאונות אישיות לכל תלמיד (עלייה של 4 שקלים), וזאת כדי לא להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי. הסעיף אושר על תנאי, ויכנס לתוקף לאחר שמשרדי האוצר והחינוך יודיעו כי הם מוכנים לספוג את הסכומים הללו. בהמשך לכך, הוביל יו"ר הוועדה מאמצים אינטנסיביים מול משרד החינוך, שהודיע כי בשלב זה הוא מוכן לסבסד מיידית בחמישה מיליוני שקלים את העלייה בתשלומי ההורים לשנת תשפ"ה.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "הסיבה לדחיפות הדיון היום היא סעיפי הזנה וסל תרבות. שוחחתי עם המון מנהלים, מפעילים וגננות שראו בעיכוב אותם סעיפים פגיעה ישירה בתלמידים, וזאת הרי לא הכוונה שלנו. אני לא אקח את התלמידים כבני ערובה כפי שעושה ארגון המורים. שר החינוך נענה חלקית לבקשתנו והביא חמישה מיליוני שקלים מתקציב משרדו. כך הצלחנו לשפות את ההורים בסעיף סל תרבות, עם הפחתה של שני שקלים. נכון שזה נראה קצת מגוחך, אבל האמירה היא שלא תהיה העלאה ולא משנה מה הסכום. אני מקווה שתוך עשור נצליח במאבק עד להורדת המס הזה ממשפחות שאין ביכולתם להמשיך ולשלם".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:ארוחהועדת החינוךפתיחת שנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה