חדשות בארץ

צה"ל: "חמאס זייף את סקרי דעת הקהל בעזה. נתוני האמת: התמיכה בארגון בשפל"

מסמך שנמצא ברצועה, השייך למנגנון הביטחון הכללי של חמאס, חשף כי נתוני הסוקר חליל שקאקי, שנחשב בישראל למהימן, זויפו ברצועת עזה ללא ידיעתו

תקיפה של צה"ל בדיר אל בלאח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה של צה"ל בדיר אל בלאח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל פרסם הערב (חמישי) כי מסמך שאותר ברצועה, והוכן על ידי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, חשף כי נתוני הסוקר חליל שקאקי, שעל פי צה"ל נחשב בישראל כמהימן, זויפו ברצועת עזה ללא ידיעתו. המטרה: לייצר מצג שווא של תמיכה בחמאס.

על פי צה"ל, בחודש מרץ 30.7% מהעזתים תמכו במתקפת 7 באוקטובר, לעומת 71.3% שנכתב בסקר. 31.9% היו "מרוצים" מחמאס, לעומת 62% שפורסם. עוד עלה במסמכים המקוריים כי כמחצית תומכים במשא ומתן עם ישראל, ורבים בעד התנגדות בדרכי שלום.

בצה"ל הוסיפו כי המסמכים מוכיחים מאמץ נרחב של ארגון הטרור לזייף את תוצאות הסקרים של מכון ״PSR”, והם חלק מתהליך שיטתי שתכליתו להסוות את קריסתו של הארגון, וקריסת התמיכה הציבורית בו. דובר צה"ל ציין כי "המסמכים מדגישים את החשיבות שרואים בחמאס בתוצאות הסקרים, על מנת לזייף תמיכה פלסטינית וכדי להשפיע על הציבור הפלסטיני ועל דעת הקהל הבינערבית והבינלאומית".

במסמכים שנחשפו ניכר גם זיוף תוצאות האמת לטובת הארגון ומנהיגיו, בדגש על יחיא סנוואר. כמו כן, אין במסמכים הוכחה לשיתוף פעולה כלשהו של מכון הסקרים עם מהלכי הארגון, ולפי צה"ל, מדובר בצעדים חשאיים שמבצע הארגון באמצעות השפעה על גורמים בשטח, על מנת להשפיע במרמה על התוצאות.

יש לציין כי בסקר האחרון שפרסם מכון המחקר הפלסטיני, בתחילת חודש יוני האחרון, כ-55% מהמשיבים ציינו כי חמאס יתחזק בצל המלחמה. 13% טענו שהפופולריות של חמאס תרד וכ-27% סבורים שהפופולריות של חמאס לא תשתנה. 21% הודיעו כי הם תומכים בשלטון חמאס.

בנוסף, כ-40% מהמשתתפים סבורים שטבח 7 באוקטובר "משרת את האינטרסים הלאומיים-הפלסטיניים". כ-30% השיבו כי הוא פוגע בהם ו-23.5% טענו כי הוא לא משרת ולא פוגע בהם.

המשתתפים נשאלו האם לדעתך המלחמה בין ישראל לחמאס תסתיים לטובת ישראל או חמאס?. יותר מ-41% מהנשאלים השיבו כי לטובת חמאס. מנגד, רק 6.3% ציינו שלטובת ישראל. 34.3% השיבו: "אף אחד מהצדדים". 8.3% השיבו: לטובת שני הצדדים.

כמו כן, כ-52% מעריכים ששלטון חמאס יישאר בעזה גם לאחר המלחמה. כ-6% סבורים שיכונן שלטון ישראלי, 14% מעריכים שהרשות הפלסטינית היא שתהיה בשלטון וכ-17% מעריכים שיהיה משטר בין-לאומי.

בתשובה לשאלה: "באיזה מנהיג פלסטיני אתה הכי בוטח? - 7.1% נקבו בשמו של המחבל מרואן ברגותי, 2.7% השיבו שיחיא סינוואר, 2.5% ציינו את אבו מאזן ו-3.6% בלבד טענו כי הם בוטחים בדובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה. 65% השיבו שאינם בוטחים באף אחד מן המנהיגים.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:חמאסצה"לסקר פלסטיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה