הום סטיילינג

6 טיפים קלילים לארגון המטבח והמקרר

המטבח זקוק לסדר ולארגון? גלו איך כמה צעדים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול בשגרת היום-יום שלכם

אא

שלושה טיפים לארגון המטבח

ארגון המטבח יכול להיות משימה מאתגרת, במיוחד כשמנסים לשמור על מקום מסודר ונגיש לכל המשפחה. הנה שלושה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לארגן את המטבח בצורה קלה ויעילה.

1. מיון ואחסון חכם

לפני שמתחילים לסדר, מומלץ לעבור על כל הפריטים במטבח ולמיין אותם. תחליטו מה באמת נחוץ ומה אפשר להעביר למקום אחר או לזרוק. לאחר מכן, ארגנו את הכלים לפי תדירות השימוש בהם – כלים שמשתמשים בהם לעיתים קרובות צריכים להיות נגישים, בעוד שכלים שמשתמשים בהם לעיתים רחוקות או רק בחגים יכולים להיות מאוחסנים במקומות פחות מרכזיים, כמו למשל בארונות הגבוהים או בעומק הארונות הנמוכים.

2. שימוש בכלי אחסון וסלסילות

כדי למנוע בלגן במגירות ובארונות, השתמשו בקופסאות מפלסטיק או בסלסילות כדי לאחסן שקיות מזון כמו פסטה, אורז ופתיתים, תבלינים, קמחים ואפילו כלים קטנים. בנוסף, אפשר להדביק תוויות על כלי האחסון כדי לדעת מה יש בכל קופסה ולשמור על סדר לאורך זמן.

3. ניצול חכם של שטח המטבח

אחד מהטיפים המועילים ביותר לארגון המטבח הוא ניצול חכם של השטח הזמין. השתמשו במתלים כדי לתלות כלי מטבח מעל השיש, ונצלו את השטח שמעל הארונות כדי לאחסן פריטים גדולים או כאלה שלא משתמשים בהם יום-יום. בנוסף, ניתן להוסיף מדפים במקומות פנויים בארונות כדי להגדיל את שטח האחסון הזמין.

שלושה טיפים לארגון המקרר

המקרר הוא אחד המקומות החשובים ביותר במטבח, ושמירה על הסדר בו יכולה לחסוך זמן, למנוע בזבוז של מזון ולעזור לנו למצוא את מה שאנחנו צריכים במהירות. הנה שלושה טיפים שיעזרו לכם לארגן את המקרר בצורה יעילה.

1. ארגון לפי קטגוריות ואזורי קירור

ארגנו את המזון במקרר לפי קטגוריות – מוצרי חלב, פירות וירקות, בשרים, שאריות אוכל, וכדומה. בנוסף, חשוב למקם את המזון בהתאם לטמפרטורה הנכונה: מוצרים כמו חלב וביצים יש לשים במדף המרכזי; בשרים יש לאחסן במדף התחתון, היכן שהמקרר קר יותר; וירקות יש לאחסן במגירות ייעודיות עם תנאי לחות מתאימים.

2. שימוש במיכלים שקופים

מיכלים שקופים הם כלי נהדר לשמירה על סדר במקרר. כך אפשר לראות בקלות מה יש בכל מיכל בלי לפתוח אותו, מה שמונע בזבוז זמן וגם עוזר לשמור על טריות המזון. כדאי גם לסמן את המיכלים בתוויות עם שם המוצר ותאריך האחסון כדי לזכור מתי הוכנסו למקרר ולהשתמש במזון לפני שהוא מתקלקל.

3. ארגון לפי תאריך תפוגה

כדי למנוע בזבוז של מזון, סידור לפי תאריך תפוגה הוא דרך מצוינת לנהל את המקרר. הניחו את המוצרים עם התפוגה הקרובה ביותר בחזית המדפים, כך שתשתמשו בהם קודם, ואת המוצרים עם התפוגה הרחוקה יותר מאחור - בדיוק כמו במכולת. זה יעזור לכם להימנע משכחה של מוצרים מאחור ויפחית את הסיכוי למזון שנשאר במקרר יותר מדי זמן.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:ארגון הביתסדר ואחסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה