פיתוח האישיות

מהו תפקידו של העם היהודי בעולם הזה?

עלינו להיות מודעים לעובדה שאנחנו חלק מתוכנית גדולה של בניית עולם אידיאלי, שבו האנושות כולה תהיה מורכבת מאנשים טובים, שיכירו ויחיו בצלם אלוקים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר אנחנו מדברים על ברזילאים, מהר מאוד מייחסים להם שמחה וכדורגל; על היפנים – משמעת ונחישות. מה עם העם היהודי? מה היעוד שלו? לייצר מדענים דגולים? להיות בחזית היזמות והטכנולוגיה? להחזיק במדינה וצבא רב עוצמה? להיות איש עסקים או סוחר מכובד?

האמת היא שייעודו הגדול ואפילו הגדרת העם היהודי זו התנהגותו הטובה, ההבנה והרצון לעזור לזולת, החיבור שלו לבורא עולם, הענווה והסבלנות שלו (יבמות עט ע"א: "שלשה סימנים יש באומה זו, הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים). במקור, זה מה שהבדיל בין אבותינו, אברהם, יצחק ויעקב, היהודים הראשונים בהיסטוריה, לבין שאר האנושות. עלינו לשאוף להידמות להם.

רבים יטענו שזה לא נכון, שאנחנו לא דוגמא להתנהגות טובה, שטיסה בדרכה לישראל נראית כמו ג׳ונגל, שיהודי מרגיש יותר מדי בנוח במקומות ציבוריים, בין היתר.

ייתכן שבמקרים רבים זה נכון, אבל אם זה קורה משמעות הדבר שאנחנו לא מפתחים את הפוטנציאל שלנו.

 

מדוע כדאי להשקיע בבניית האדם?

כפי שאמרנו כבר, מטרתנו בסוף החיים, בנוסף לחיבור לאלוקים, היא להשתתף בבניית עולם טוב יותר.

האנושות תזכה לסוף שמח. אין ספק. כך אמרו הנביאים, וכך אומר גם ההיגיון. השאלה היא כיצד נגיע לשם, ועם מה נתמודד קודם לכן.

הסוף השמח הזה מושך אליו את מהלך ההיסטוריה כמו מגנט שעומד בסוף הזמנים. כמו שבחלל יש שדה מגנטי, בחלק הצפוני של כדור הארץ שמושך את מחטי המצפנים של כל העולם, כך גם בסוף ההיסטוריה יש מגנט הזמן, שמושך אליו לבבות אלה המבקשים להשתתף בבניית עולם מושלם.

אם כדור הארץ כבר הסתובב יותר מ-5700 סיבובים סביב השמש, הכוח האלוקי נותן משמעות לכל אחד מהם ומוביל את האנושות קדימה לעבר עולם מושלם.

אי לכך, קורא יקר, עלינו להיות מודעים לעובדה שאנחנו חלק מתוכנית גדולה של בניית עולם אידיאלי, שבו האנושות כולה תהיה מורכבת מאנשים טובים, שיכירו ויחיו בצלם אלוקים. עולם שבו לרוע לא תהיה זכות קיום, וכולם יעסקו במעשי חסד. עולם בו בני אדם לא ישפטו יותר, גם לא ינצלו זה את זה, אלא יבינו ויעזרו זה לזה.

ברור מאליו שלא כולם משתתפים בתהליך הזה, אלא רק אלה שבוחרים להיכנס לשדה מגנטי של טוב ולהימשך למגנט סוף ההיסטוריה. מי שלא יבחר בדרך זו – יחמיץ הזדמנות להיות חלק מבניית העולם הזה.

לרכישת הספר "האדריכל" של ר' רוני דיין בהידברות שופס, לחצו כאן.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:העם היהודירוני דיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה