לומדים מוסר

הדרך הקלה לזכות בשכר על כל רגע בחיים שלך – לא תאמין כמה זה פשוט

גם אם אתה לא לומד תורה בכל רגע, יש דרך פשוטה ועמוקה להתחבר לה' ולהרגיש את נוכחותו בכל שנייה ביום שלך. גלה את הסוד המפתיע שיחזק את האמונה שלך בצורה שלא הכרת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"לכן גם בכל היום,‏ אף בשעה שאין אתה לומד תורה, תזכור שעבד ד' אתה ועליך להתקשר בו.‏ חזק את אמונתך בד',‏ חשוב כמה פעמים ביום: 'אני מאמין בד' יתברך באמת ובלב שלם.‏ אבי ומלכי,‏ ברור לי שאתה אדון העולם אשר בראת את כל העולמות וכל אשר בהם,‏ המלאכים בשמים אף הבריות הקטנות אשר מתחת לארץ,‏ ואתה מקיף אותי וממלא את גופי ורוחי, עבדך אני ולך כל עצמי מסור' - הפוך והפוך במחשבה זו דכולה בה".

(האדמו"ר מפיאסצנה, חובות התלמידים)

 

משמעות הציטוט

האדמו"ר מפיאסצנה מדגיש רעיון חשוב ביותר בעבודת ה', והוא שמירת המודעות לכך שאנחנו עבדי ה' בכל רגע ורגע, גם כאשר אנחנו לא עוסקים באופן ישיר בלימוד תורה או בקיום מצוות מסוימות.

ההנחיה היא לזכור תמיד, בכל מצב ובכל זמן, שהאדם הוא עבד ה', והוא חייב לשאוף להתקשר לבורא העולם בכל רגע נתון. לשם כך, מציע לנו האדמו"ר לחזק את האמונה הפנימית שלנו בה', על ידי כך שנקדיש מחשבה חוזרת ונשנית לאמונה בכך שה' הוא בורא העולם ומנהיגו, שהוא מקיף אותנו בכל היבט של חיינו ושאנחנו שייכים לו באופן מוחלט.

האדמו"ר מדבר על חשיבות ההפנמה של האמונה הזו במחשבה, והפיכת המחשבה הזו לרקע קבוע שמלווה את האדם במהלך היום. באופן זה, גם אם האדם עוסק בדברים אחרים, הוא עדיין מחובר לה' ולשליחותו בעולם הזה, וכך הוא יכול להרגיש קשר מתמיד עם ה' לאורך כל שעות היממה.

המחשבה על כך שהאדם הוא עבד ה' ושעליו למסור את כל כולו לשירות ה' יכולה לחזק את האמונה ולהעמיק את הקשר הרוחני עם הבורא.

 

כמה מילים על המחבר

האדמו"ר מפיאסצנה, רבי קלונימוס קלמיש שפירא, נרצח על קידוש ה' במלחמת העולם השניה (י"ד בתמוז ה'תרמ"ט - ה' בחשוון ה'תש"ד). האדמו"ר התפרסם בזכות חיבוריו החדשניים בתחום החינוך החסידי, בהם "חובת התלמידים". בתקופת הכיבוש הגרמני שהה בגטו ורשה ועשה מאמצים רבים לשמור על מסגרת החיים היהודיים. כך, למשל, עשה מאמץ עליון לאפשר גישה של נשים למקווה טהרה, לקיים מצוות - אפיית מצה בפסח, וכדומה, קיום ברית מילה ועוד. והמשיך לדרוש לקהל חסידיו. את דרשותיו העלה על הכתב והן נמצאו לאחר המלחמה והתפרסמו בספר "אש קודש".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:אש קודשהאדמו"ר מפיאסצנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה