חדשות בארץ

נכנע ללחץ: בר דוד הכריז על שביתה במשק, המדינה תשקול הוצאת צווי מניעה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע בסיום פגישה עם נציגי משפחות החטופים כי ההסתדרות תשבית מחר את המשק. הרקע: אי ההתקדמות בעסקה לשחרור חטופים. המתנגדים לשביתה: "צעד שמחזק את חמאס"

ארנון בר דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ארנון בר דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יו"ר הסתדרות העובדים, ארנון בר דוד, הודיע היום (ראשון) אחר הצהריים כי החליט להשבית את המשק מכל פעילות, החל ממחר בשש בבוקר. לדבריו, ההחלטה התקבלה לאור העובדה שממשלת ישראל לא חותרת לעסקה מול חמאס ו"חטופים נמקים במנהרות". ההחלטה התקבלה בתום פגישה שקיים בר דוד עם נציגי משפחות החטופים, שלחצו עליו להשבית את המשק ולהצטרף במאבק שיוביל לעסקה.

בשעות הערב תודיע ההסתדרות אילו מוסדות יוחרגו מהשביתה, שתימשך בין מספר שעות ליממה אחת. נכון לערב, הוחלט כי ההמראות והנחיתות בנתב"ג יבוטלו לפחות ל-3 שעות החל מ-8:00 בבוקר.

הסתדרות המורים, שמרבית אנשי החינוך המועסקים דרכה עובדים בחטיבות הביניים ובתי הספר היסודיים, הודיעה כי עקב השביתה המתוכננת מחר, שתכלול סייעות, גני הילדים יהיו סגורים. בתי הספר יפעלו במתכונת חלקית, עד השעה 11:45. מוסדות חינוך מיוחד יפעלו כרגיל.

כמו כן, ישבתו עובדי הרשויות שאינם מורים. התעשיות הביטחוניות יוחרגו, כולל התעשייה האווירית ורפאל, בתיאום עם יו"ר הועד, יאיר כץ, ועובדי התעשייה האווירית.

בעקבות הודעת ההסתדרות המדינה שוקלת לפנות לבית המשפט ולבקש צווי מניעה. הטענה: השביתה עליה הכריז בר דוד אינה חוקית, שכן אינה נוגעת לעובדים במשק ולא באה בעקבות סכסוך עובדים כזה או אחר.

בחדשות 12 דווח כי עובדים וחברי ועדים במשק החברים בהסתדרות, המתנגדים להכרזתו של בר דוד, ציינו כי מדובר בצעד פוליטי לכפות על הממשלה לשנות את עמדתה לגבי העסקה מול חמאס. היא גם לא מייצגת את אותם עובדים במשק שמתנגדים לעמדה של אפשרות להפסקת המלחמה ויציאה מציר פילדלפי.

בר דוד אמר בהצהרה שנשא כי "אי אפשר יותר לעמוד מנגד. הדבר הזה שיהודים נרצחים במנהרות בעזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. צריך להגיע לעסקה, עסקה יותר חשובה מכל דבר אחר. שוחחתי עם הרבה אנשים בפוליטיקה הישראלית, עם אנשי המערכות הביטחוניות שלנו. עסקה לא מתקדמת משיקולים פוליטיים ואת זה אי אפשר לקבל. צריך להפסיק את ההפקרה של החטופים, של העקורים, של הכלכלה שמתרסקת. לכן ההחלטה שלי היא שהמשק הישראלי כולו ישבות שביתה מוחלטת".

המועצה האזורית מרום הגליל הודיעה כי לא תקח חלק בהשבתת המשק. "ליבנו עם החטופים ומשפחותיהם ואנו מייחלים לחזרתם כל יום. אך לא ניקח חלק בשביתה של ההסתדרות", נמסר. בנוסף, ראש המועצה עמית סופר אמר כי "מרום הגליל נמצאת במלחמה וכבר ראינו שלא דין תושבי הצפון כדין תושבי מדינת תל אביב. לכן, מתוך מחוייבות ואחריות כלפי ילדינו ותושבינו היקרים, שסובלים מספיק, אנחנו נמשיך להעניק את השירותים, ובכלל זה נפעיל את מסגרות החינוך ולא נשתתף בשביתה".

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "המועצה המקומית שלומי לא תיקח חלק בהפגנות הפוליטיות וקוראת לחיזוק הממשלה הנבחרת וצבא ההגנה לישראל, ולא לפגיעה בו ובמשא ומתן לשחרור החטופים הנמצאים בשבי האויב האכזר".

הערב הודיעו רשויות כי הן לא תצטרפנה לשביתה. ביניהן: המועצה האזורית נחל שורק, עיריית ירושלים, עיריית בני ברק, עיריית צפת, נתניה, קרית מוצקין וביאליק, אשדוד, רמלה, חולון, פתח תקווה, קצרין, קריית גת, בית שמש, ערד, דימונה, מעלה אדומים, מגדל העמק, המועצה המקומית קדומים, מועצת אפרת, והמועצות האזוריות בקעת הירדן, הגליל התחתון, שומרון והר חברון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הדועתו של יו"ר ההסתדרות: "צר לי שבמקום שיבחר להיכנס מתחת לאלונקה של מדינת ישראל ברגעים הקשים ולתת יד לחיזוק הכלכלה הישראלית ולתמיכה בעסקים ובמילואימניקים, הוא למעשה מגשים את חלומו של סינוואר, ובמקום לייצג את העובדים הישראלים הוא בוחר לייצג את האינטרסים של חמאס".

"נתתי הנחייה לאגף השכר במשרד האוצר שכל מי שישבות מחר לא יזכה לתשלום, ואני שמח לראות שיש רשויות מקומיות שלא מיישרות קו עם ההחלטה הזו של יו"ר ההסתדרות. אני קורא לעובדים להגיע לעבודה מחר ולא לתת יד להשבתה שפוגעת במדינת ישראל בזמן מלחמה ובימים מאתגרים ומורכבים כאלה".

חבר ועדת הכלכלה, ח"כ דן אילוז, הגיב על ההחלטה של יו"ר ההסתדרות להשבית את המשק: "מדובר במעשה חסר אחריות שמסכן את המאבק שלנו נגד חמאס. בזמן שסינוואר חוגג את רצח החטופים, יו"ר ההסתדרות מספק לו הוכחה שהטרור משתלם. רצח חטופים הופך לדרך יעילה לשבש את המשק ולפגוע בכלכלת ישראל. כולנו עומדים לצד משפחות החטופים ותומכים בהן בכל לב, אך הפגיעה במשק היא בדיוק מה שחמאס רוצה לראות. במקום לפגוע בעצמנו - עלינו לגבות מחיר חסר תקדים מהחמאס על הרצח הנתעב הזה. אנחנו לא ניתן לטרור לשתק את ישראל ולא נאפשר לסינוואר להכתיב את סדר היום שלנו. עלינו להראות לכל אויבינו: ישראל לא מתקפלת, ישראל לא נשברת".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:ארנון בר דודהסתדרות העובדיםשביתה במשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה