הום סטיילינג

להכניס את הטבע הביתה: 5 דרכים מקסימות לעצב בסגנון כפרי

הסגנון הכפרי בעיצוב הבית הוא הזמנה לחיים של פשטות, חמימות ואותנטיות. בימים שבהם הטכנולוגיה תופסת מקום מרכזי בכל היבט של חיינו - הסגנון הכפרי יוצר אווירה נעימה ומזמינה, המשרה תחושה של ביתיות אמיתית ומחוברת לקרקע. איך עושים את זה נכון?

אא

הסגנון הכפרי הוא עיצוב שמקורו בחיי הכפר והחווה. הוא מביא את הקסם של הטבע והפשטות לחיי היום-יום. סגנון זה שם דגש על חומרים טבעיים כמו עץ ואבן, צבעים חמים ושילוב של פריטים שנראים כאילו נלקחו ישירות מהטבע. התוצאה היא אווירה ביתית, חמה ומזמינה, שמשלבת את החוץ עם הפנים ויוצרת חלל מלא באופי ובנוסטלגיה.

  1. חומרים טבעיים

החומרים המרכזיים בסגנון הכפרי הם עץ ואבן. עץ מופיע בעיקר ברצפות, קירות, תקרות ורהיטים, והוא מעניק לחלל חמימות ורכות. העץ המועדף הוא לרוב בעל מראה גולמי ולא מעובד, עם דגש על טקסטורות טבעיות וסדקים שמעידים על הזמן שעבר. האבן, שמופיעה בקירות או בריצוף, מוסיפה מגע של יציבות וטבעיות, ומחברת את הבית לסביבה הטבעית שמחוצה לו.

הסגנון הכפרי, כאמור, שואף להביא את הטבע לתוך הבית. זה יכול להתבטא בהכנסת עציצים, פרחים טריים או אפילו חיפוי קיר מעץ טבעי. השילוב של חומרים טבעיים ואלמנטים מהחוץ תורם לתחושה שהבית הוא חלק מהטבע שמקיף אותו.

2. צבעים חמים וכבדים

הסגנון הכפרי מתאפיין בצבעים חמים כמו בז', חרדל, ירוק זית וגוונים עמוקים של חום. צבעים אלו מעניקים תחושת חמימות ורוגע, והם משתלבים בצורה מושלמת עם החומרים הטבעיים שמאפיינים את הסגנון. הצבעים הכהים והחמים תורמים ליצירת אווירה אינטימית וביתית. ריהוט עץ כבד, שטיחים רכים ושמיכות פוך משלימים את המראה.

  1. ריהוט כבד ופשוט

הריהוט בסגנון הכפרי הוא בדרך כלל כבד, יציב ופשוט בעיצובו. פריטים כמו שולחנות אוכל מעץ מלא, כיסאות בעלי משענת גבוהה ומיטות עם ראשי מיטה עשויים עץ מלא, יוצרים תחושה של ביתיות וחוזק. הריהוט הכפרי אינו מחפש להיות יוקרתי או מצועצע, אלא פונקציונלי ואמין, עם דגש על עמידות לאורך זמן. כך למשל, מטבח כפרי מתאפיין בארונות עץ טבעי, ובמשטחי עבודה מאבן טבעית. שולחן עץ גדול, הממוקם במרכז המטבח, משמש כמקום התכנסות משפחתי. קערות קרמיקה, כלי עץ וסלים קלועים מוסיפים למראה האותנטי של המטבח.

  1. טקסטיל טבעי ומחוספס

הבדים בסגנון הכפרי הם לרוב טבעיים ומחוספסים. שמיכות צמר, שטיחים מעור כבש, וילונות פשתן וכריות מבדי כותנה, כל אלו מוסיפים שכבות של חמימות ונוחות לחלל. הצבעים של הטקסטיל הם בדרך כלל ניטרליים או חמים, ומטרתם להשלים את העץ והאבן שבחדר. בחדר השינה הכפרי, המיטה היא פריט מרכזי, וראש מיטה מעץ ממוחזר מוסיף מגע ייחודי לחלל. מצעים מבדי פשתן בצבעים ניטרליים וכבדים ושטיחי צמר על הרצפה, יוצרים תחושת רוגע ומזמינים לשנת לילה נינוחה.

  1. פריטים מעוצבים במלאכת יד

אחד המאפיינים הבולטים של הסגנון הכפרי הוא השימוש בפריטים מעוצבים במלאכת יד. זה יכול להיות שולחן שנבנה מעץ ממוחזר, קישוטי קיר עשויים מקרמיקה, או אפילו כלי אוכל מחמר בעבודת יד. הפריטים האלו מוסיפים אופי אישי וייחודי לבית, ומזכירים את המלאכות המסורתיות של פעם.

רוצים לעצב בסגנון כפרי, אך מוגבלים בתקציב? נסו את זה

  • רהיטים ישנים יכולים לקבל חיים חדשים בעזרת מעט צבע וטיפול נכון. ניתן לצבוע שולחנות, כיסאות או ארונות בגוונים חמים, ולהוסיף להם מגע כפרי בלי להשקיע ברהיטים חדשים. צביעה בגוונים רכים של לבן, קרם או פסטלים, ולאחר מכן שימוש בטכניקת שיוף קל כדי לחשוף את העץ מתחת, יעניקו לרהיט מראה כפרי ומשומש. גם הוספת ידיות ברזל או נחושת לרהיטים יכולה להוסיף מגע כפרי מקסים מבלי להיכנס להוצאות.

  • הוספת פריטי טקסטיל בעבודת יד: שוקי פשפשים, חנויות יד שנייה ואפילו סבתא יכולים להיות מקורות מצוינים למציאת שמיכות, שטיחים או כריות בסגנון כפרי. פריטים אלו מוסיפים חמימות ותחושה אישית לבית.

שימוש באביזרים כפריים: הוסיפו פריטים קטנים כמו סלסילות קש, כריות בד בגווני אדמה, כלי קרמיקה פשוטים ומסגרות עץ לתמונות. האביזרים הללו מוסיפים אלמנטים כפריים מבלי להידרש להשקעה גדולה. ניתן גם לאסוף פריטים מהטבע כמו אבנים, צדפים או ענפים יבשים, ולשלב אותם בעיצוב.

הסגנון הכפרי מביא את הטבע אל תוך הבית, ומשלב חומרים טבעיים כמו עץ ואבן עם צבעים חמים וכבדים, ליצירת חלל ביתי ומזמין. בעזרת רהיטים פשוטים אך כבדים, פריטים בעבודת יד וטקסטיל מחוספס, ניתן ליצור עיצוב כפרי שמשדר חום ונוסטלגיה, תוך שילוב בין הפנים והחוץ. זהו סגנון עיצוב שמתחבר לשורשים, ומזכיר לנו את יופיו של הטבע ואת החיים הפשוטים.

מה דעתכם על הסגנון הכפרי, והאם הייתם משלבים אותו בעיצוב הבית שלכם? כתבו לנו בתגובות.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:עיצוב הביתעיצוב חדריםעיצוב פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה