הום סטיילינג

הביאו את הסתיו: 5 טיפים מושלמים לעיצוב הבית בעונה הקרירה

עם בוא הסתיו, הגיע הזמן להכניס את הקסם לתוך הבית. באמצעות שילוב של צבעים חמימים וטקסטורות רכות, תוכלו ליצור מראה ביתי שמחמם את הלב. תנו לסתיו להכתיב את האווירה, והפכו את הבית שלכם למקום שמזמין פנימה. עיצוב עונתי

אא

לסתיו הישראלי יש הקסם שלו. לא מדובר בעונה רצופת גשמים או טמפרטורות שצונחות במהירות, אלא במשב רוח קריר בבוקר מוקדם, עננים שמתקבצים מדי פעם בשמיים, ובעיקר - תחושה של חגי תשרי המתקרבים. אוהבי הסתיו מזהים את התחושה המיוחדת כבר בסוף אב, וממהרים להכריז שהוא הגיע, גם אם לרוב האנשים עדיין ממש חם. אם אתם אוהבי עיצוב שנמנים על אוהבי העונה הקרירה, הגיע הזמן להכניס את האווירה המיוחדת לעיצוב הבית. לא בטוחים איך לעשות זאת? קבלו 5 טיפים מעולים.

  1. צבעי הסתיו הישראלי – לא רק חום וכתום

בואו נתחיל עם הדבר הבולט ביותר – צבעים. סתיו ישראלי הוא הרבה מעבר לגווני חום וכתום מסורתיים. דמיינו את הירוק העדין של הטבע מתחדש אחרי הקיץ הלוהט, את הצהוב של עלי השלכת הנופלים ואת האדום של רימונים מבשילים.

אפשר לשלב כריות בצבעים הללו על הספה, שמיכות קטנות עם דוגמאות של עלים ואפילו וילונות קלילים בצבעי הסתיו המקומיים.

  1. ריח של סתיו – בלי להדליק מדורה

אחד הדברים הכי מזוהים עם הסתיו הוא הריח. בישראל מדובר בעיקר על ריחות גשם ראשון, הדרים ורימונים. פזרו בבית נרות ריחניים בריחות קינמון, תפוז ווניל, או פשוט מלאו קערות ברימונים ובתפוחים. מלבד העובדה שהפירות מוסיפים צבע עשיר לעיצוב, וכמובן מרמזים על ראש השנה המתקרב ובא, ניחוח פירות קליל ימלא את האוויר ויתרום לאווירה.

  1. שימוש בטקסטיל עונתי – תחושת חמימות במינימום מאמץ

הסתיו הוא הזמן המושלם להוסיף לבית מרקמים חדשים. אפשר להחליף את הכריות על הספה לכריות עם כיסוי קטיפה, להוסיף שטיח נעים וקל לתחזוקה ואפילו לזרוק שמיכות פליז מפנקות על הכורסאות. התוצאה? בית שנראה כאילו קיבל חיבוק, מוכן להתכרבלות על הספה עם ספר טוב בערב קריר.

הטקסטיל, כאמור, משחק תפקיד מרכזי ביצירת האווירה הנעימה והחמימה. הנה כמה דוגמאות שאפשר לשלב:

  • קטיפה: מעולה לכיסויי כריות, וילונות או שמיכות קלות. הקטיפה מוסיפה תחושת חמימות ורכות, מושלמת לעונת הסתיו.

  • פלנל:  מושלם לשמיכות כרבול או לכיסויי מיטה. הוא קליל אך חם, ויוצר תחושת נוחות מרבית.
  • כותנה עבה:  כותנה עם אריגה עבה יותר מתאימה לכיסויי ספות, כריות או שמיכות. היא נושמת ומעניקה תחושת רכות נעימה.

  1. עיצוב פינות ישיבה בחוץ – כי אנחנו עדיין בישראל

בישראל, הסתיו מאפשר ישיבה במרפסת אפילו יותר מעונת הקיץ. בעוד בקיץ אנחנו נמלטים חזרה למזגן, ומתלוננים על כמות היתושים ועל השמש שמכה ללא רחם, הסתיו הוא העונה המושלמת לישיבה במרפסת או בחצר. למה לא לעצב את המרפסת או הגינה כך שתשדר אווירת סתיו נעימה? הוסיפו כריות חוץ בצבעים חמים, פרחי עונה בעציצים (כמו אמנון ותמר), ואפילו פנסים קטנים או שרשרת אורות לד שייתנו אור רך בערבים. כך תיצרו לכם פינה נעימה לשתות בה תה, וליהנות מהבריזה הסתווית.

  1. שילוב אלמנטים טבעיים

הסתיו הוא עונה שבה הטבע משתנה, ומציע שפע של אלמנטים שניתן לשלב בעיצוב הבית. אספו עלים יבשים, אצטרובלים וענפי עצים, ושבצו אותם בקערות, בסלים, או הניחו כאביזרי נוי במרכז השולחן. הוספת אלמנטים טבעיים אלו תכניס את הטבע לתוך הבית. אם אתם פחות מתחברים לאיסוף חומרים עצמאי – תמיד תוכלו לרכוש סל קש, להניח בפינת הסלון ולהכניס בתוכו שמיכת כרבול מפנקת. קרוב לטבע.

  1. שדרוג תאורה למראה חמים ואינטימי

שינוי קטן בתאורה יכול לעשות הבדל גדול. כדי ליצור אווירה סתווית בבית, החליפו נורות אור לבן קר לנורות בגוון צהוב-חם. בנוסף, אפשר להוסיף מנורות קריאה עם אור רך, מנורות שולחן עם אהילים בצבעים חמימים, ואפילו שרשראות תאורה קטנות שמפזרות אור רך ומזמין. התאורה החמה תעזור ליצור תחושה נעימה וביתית שמתאימה בדיוק לעונה.

בעזרת שינויים קטנים ומחושבים כמו שילוב צבעים חמימים, הוספת אלמנטים טבעיים ושדרוג תאורה, נוכל ליצור חלל שמקרין חום, נוחות ואינטימיות. הסתיו הוא עונה של התחדשות והתכנסות פנימה, וזה הזמן המושלם להעניק לבית את המגע המיוחד שיאפשר לנו ליהנות מהעונה במלוא הדרה.

איזה טיפ הכי אהבתם? כתבו לנו בתגובות.

 

תגיות:סתיועיצוב הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה